شبکه آبیاری در ۳۰ هزار هکتار از اراضی اردبیل اجرا می‌شود
شبکه آبیاری در ۳۰ هزار هکتار از اراضی اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، عدیل سروی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: توسعه شبکه‌های آبیاری یکی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی بوده و به جد در اردبیل دنبال می‌شود. وی افزود: سال گذشته شبکه‌های آبیاری و زهکشی در ۲۸ هزار هکتار از اراضی استان اجرا شد و […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، عدیل سروی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: توسعه شبکه‌های آبیاری یکی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی بوده و به جد در اردبیل دنبال می‌شود.

وی افزود: سال گذشته شبکه‌های آبیاری و زهکشی در ۲۸ هزار هکتار از اراضی استان اجرا شد و امسال اجرای آن در هشت هزار و ۵۰۰ هکتار ابلاغ شده اما پیش‌بینی می‌شود تا ۳۰ هزار هکتار اجرا شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان متذکر شد: با توجه به محدودیت منابع آبی دولت زمینه‌های مساعدی برای توسعه شیوه‌های نوین آبیاری در باغات و مزارع فراهم ساخته که انتظار می‌رود موردتوجه و استقبال قرار گیرد.

سروی همچنین به توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در چهار هزار هکتار طی سال جاری اشاره کرد و گفت: سال گذشته سامانه‌های آبیاری در شش هزار هکتار اجرا شد و ابلاغ برنامه امسال دو هزار و ۶۰۰ هکتار است.

وی بخشی از برنامه جهاد کشاورزی در راستای مدیریت منابع آبی را توسعه کشت گلخانه‌ای عنوان و اضافه کرد: سال گذشته گشت گلخانه‌ای در ۵۴ هکتار انجام شد.

به گفته رئیس جهاد کشاورزی استان برنامه امسال توسعه کشت در ۳۰ هکتار است اما پیش‌بینی شده در ۳۸ هکتار کشت گلخانه‌ای اجرا شود.