تیم والیبال چین از سد قزاقستان گذشت/خط‌ونشان لوزانو به رقبا
تیم والیبال چین از سد قزاقستان گذشت/خط‌ونشان لوزانو به رقبا

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، در این بازی که عصر پنجشنبه و از ساعت ۱۸ آغاز شده بود، تیم والیبال چین با نتیجه سه بر یک و با نتایج ۲۵ بر ۱۵، ۲۵ بر ۲۱، ۲۲ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۲۳ از سد قزاقستان گذشت و گام اول را […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، در این بازی که عصر پنجشنبه و از ساعت ۱۸ آغاز شده بود، تیم والیبال چین با نتیجه سه بر یک و با نتایج ۲۵ بر ۱۵، ۲۵ بر ۲۱، ۲۲ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۲۳ از سد قزاقستان گذشت و گام اول را برای صعود به جام جهانی محکم برداشت.

در این بازی چینی ها دو ست نخست را با قدرت ظاهر شدند و با سرویس های پرشی و محکم برتری خود را به حریف دیکته کردند. برتری تیم چین نان می داد که لوزانو به خوبی تیم قزاقستان را آنالیز کرده و تمام نقاط شعف و قوت تیم را شناسایی کرده است.

دفاع ها خوب بازیکنان چین در دو ست اول و در مقابل بلند قامتان قزاق نشان می داد که آنها دست پاسور تیم حریف را خوانده اند. همین عامل به نقطه قوت تیم چین تبدیل شده بود.

چینی ها که جزو تیم های جوان این مسابقات محسوب می شود در گیم اول با حساب ۲۵ بر ۱۵ و در گیم دوم با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به برتری دست یافت

اما در ست سوم و با تغییراتی که نیکولچنکو سرمربی تیم قزاقستان ایجاد کرد ورق برگشت و این تیم چین بود که به مشکل برخورد.

عملکرد خوب تیم قزاق در دفاع روی تور و بویژه در دریافت های اول، بازی را در این ست به تعادل کشید و در نهایت و در حالی که دو تیم در امتیاز ۲۰ برابر بودند برتری ۲۵ بر ۲۲ قزاقسستان را رقم زد.

در ابتدای گیم چهارم نیز این روند ادامه داشت اما از امتیازات هشت به بعد بازیکنان تیم چین با چند دفاع روی تور و اشتباهات محرز بازیکنان قزاقستان توانستند پنج امتیاز از تیم حریف فاصله گفته و تا پایان برتری خود را حفظ کنند.

این ست نیز در پایان با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود تیم چین خاتمه یافت تا گام نخست را در رقابت های والیبال انتخابی قهرمانی جهان با پیروزی بردارند و با بازی قدرتمندانه خود به سایر تیم ها خط و نشان بکشند.

رقابت های انتخابی مسابقات قهرمانی ۲۰۱۸ جهان از ۱۹ تا ۲۳ در سالن حسین رضازاده اردبیل برگزار می شود.

تیم های ایران، کره جنوبی، چین، قطر و قزاقستان در این رقابت ها به مصاف هم می روند و در نهایت دو تیم برتر به رقابت های قهرمانی جهان که سال آینده به میزبانی ایتالیا و بلغارستان برگزار می شود، راه پیدا خواهد کرد.