بافت معماری بازار زنجان باید حفظ شود/ضرورت رعایت نکات فنی در مرمت
بافت معماری بازار زنجان باید حفظ شود/ضرورت رعایت نکات فنی در مرمت

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، اسداله درویش امیری ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از بازار تاریخی زنجان، با بیان اینکه اصالت بازار تاریخی زنجان بر حفظ سراها و مساجد قدیمی آن است، اظهار کرد: اقدامات مرمتی باید با رعایت نکات فنی و ایمنی انجام شود و پاسداشت تاریخی و هویتی […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، اسداله درویش امیری ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از بازار تاریخی زنجان، با بیان اینکه اصالت بازار تاریخی زنجان بر حفظ سراها و مساجد قدیمی آن است، اظهار کرد: اقدامات مرمتی باید با رعایت نکات فنی و ایمنی انجام شود و پاسداشت تاریخی و هویتی آن مورد تاکید باشد.

وی با بیان اینکه بازار تاریخی زنجان محل کسب و کار بازاریان است، افزود: این بازار برای استان زنجان و کشور فضای تاریخی مهم محسوب می شود و متعلق به هویت ملی و استان است که برای نگهداشت آن باید توجه لازم صورت گیرد.

استاندار زنجان خواستار ساماندهی تاسیسات بازار زنجان شد و تاکید کرد: ایجاد کاناال های تاسیساتی برای ساماندهی این بخش ادامه پیدا کند و همکاری بین  مسئولان و بازاریان جهت برطرف شدن مشکلات بازار افزایش یابد.

درویش امیری پیشنهاد داد مسئولان شهرستان و مدیر کل میراث استان به همراه بازاریان بازدیدی از بازارهای موفق کشور در مرمت و طرح های توسعه آن ها داشته باشند و بر ضرورت برگزاری جلسات مشترک همراه با حضور مسئولان آبفا و شرکت گاز تاکید کرد.

وی وضعیت نظافت در بازار را نامناسب عنوان کرد و گفت: شهرداری زنجان با طرح های زباله ای مطابق با بافت بازار نسبت به تجهیز سطل زباله اقدام کند و همچنین برنامه ای برای ساماندهی سدمعبر در داخل بازار تدوین شود.