انتخابات ایران می تواند الگوی خوبی برای دموکراسی سایر کشورها باشد
انتخابات ایران می تواند الگوی خوبی برای دموکراسی سایر کشورها باشد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار ایسنا، آیت الله سیدحسن عاملی در دیدار با فعالان ستاد مردمی دکتر روحانی در استان اردبیل افزود: در انتخابات برگزار شده اخیر به جهانیان نشان دادیم که ایران می تواند الگوی خوبی برای دموکراسی در کشورها باشد.  وی با اشاره به مناظره‌های برگزار شده بین کاندیداهای […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار ایسنا، آیت الله سیدحسن عاملی در دیدار با فعالان ستاد مردمی دکتر روحانی در استان اردبیل افزود: در انتخابات برگزار شده اخیر به جهانیان نشان دادیم که ایران می تواند الگوی خوبی برای دموکراسی در کشورها باشد. 

وی با اشاره به مناظره‌های برگزار شده بین کاندیداهای ریاست جمهوری و پخش زنده آن از سیما برای کمک به انتخاب اصلح توسط مردم تصریح کرد: با این کار به کشورها نشان دادیم که ایران، فضای مناسب برای بحث و گفتگو و آزادی بیان دارد. 

نماینده استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر مدنظر قرار گرفتن منافع ملی در راس تمام فعالیتهای کشور بویژه فعالیت های حزبی و انتخاباتی گفت: در حال حاضر ما در محاصره تکنولوژی دنیا گیر کرده ایم اما پیشرفت های علمی و دستیابی به تکنولوژیهای نوین نشان می دهد که کشور ما توانمندی های بالایی دارد و با وجود تمام تنگناها و با آزادی می تواند توانمندی های فوق العاده ای را در کشور شکوفا کند. 

عاملی با اشاره به اینکه ما این فرصت‌ها و آزادی در کشور را مدیون امام خمینی (ره) هستیم، خاطرنشان کرد: سختی هایی که امروز با آن روبه رو هستیم نتیجه دیرعمل کردن و عدم استفاده از فرصت های حساس است به همین خاطر وظیفه ملی ماست که با مدیریت امور کشور و با در نظر گرفتن منافع ملی در مسائل کلان کشور حساس باشیم. 

وی خطاب به حاضران گفت: شما وظیفه بزرگی دارید چرا که با فکر سیاسی خود تشخیص داده اید که کشور با دکتر روحانی بهتر اداره می شود لذا باید در ادامه راه نیز در معرفی مدیران توانمند استان برای حضور در کابینه و گزینش مدیران استان اردبیل، نظرات خود را به تصمیم گیران ارائه کنید چرا که استان در حال حاضر نیاز به مدیران باتجربه و دنیا دیده دارد تا بتوانند هدفمند مشکل اشتغالزایی را حل نمایند. 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه به نظر من دولت به خانه تکانی بزرگی نیاز دارد، اضافه کرد: از آنجا که مدیریت منابع انسانی و پرورش آنها به دست احزاب سیاسی صورت می گیرد و طبیعی است اگر در انتخاب هیات دولت با آنان خوب مشورت شود و آنها هم نظرات سازنده ای بدهند موفقیت با احزاب اصلاح طلب خواهد بود لذا امیدوارم در دولت آتی شاهد تحول بزرگ و تاثیرگذاری در استان اردبیل باشیم. 

عاملی احزاب و گروه های سیاسی را به رعایت وحدت و همبستگی توصیه و تصریح کرد: در انتخاب مدیران استان هیچ دخالتی نمی کنم و به ائمه جماعات نیز سفارش کرده ام که در عزل و نصب ها دخالت نکنند. 

وی با بیان اینکه از منابع اقتصادی بایستی در تامین و تهیه زیرساخت های کشور استفاده شود تا ایجاد سرمایه کند، افزود: با توجه به تنوع اقلیمی در استان اردبیل بایستی سبلان به کمربند گردشگری کشور تبدیل شود. همچنین با مدیریت بهینه بایستی جهانیان با ۶۵  آبگرم معدنی استان و سایر قابلیت ها آشنا شوند تا معضل بیکاری استان حل شود  تا مقدمه ای برای رشد و موفقیت کشور باشد.

عاملی احزاب و گروه های سیاسی را به رعایت وحدت و همبستگی توصیه و تصریح کرد: در انتخاب مدیران استان هیچ دخالتی نمی کنم و به ائمه جماعات نیز سفارش کرده ام که در عزل و نصب ها دخالت نکنند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام سرداری، به نمایندگی از فعالان ستاد مردمی دکتر روحانی در استان اردبیل گزارشی از فعالیت های این ستاد در زمان انتخابات و ایجاد شور و نشاط در مردم برای مشارکت در این امر سرنوشت ساز ارائه کرد.

انتهای پیام