اردبیل با کمبود منابع آبی مواجه است
اردبیل با کمبود منابع آبی مواجه است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، بهروز آقازاده ظهر دوشنبه در ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی شهرستان اردبیل تصریح کرد: به منظور مدیریت مصارف آبی بخش کشاورزی، توسعه آبیاری مدرن در دستور کار قرار گرفته و بخش قابل توجهی از برنامه های سال گذشته اجرا شده است. وی افزود: به […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، بهروز آقازاده ظهر دوشنبه در ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی شهرستان اردبیل تصریح کرد: به منظور مدیریت مصارف آبی بخش کشاورزی، توسعه آبیاری مدرن در دستور کار قرار گرفته و بخش قابل توجهی از برنامه های سال گذشته اجرا شده است.

وی افزود: به عنوان مثال در تکمیل شبکه های آبیاری هزار و ۲۰۰ هکتار سهمیه برای شهرستان پیش بینی شده بود که ۸۰۰ هکتار اجرا شد و امسال اجرای آن در هزار و ۵۰۰ هکتار دنبال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل تاکید کرد: در بخش آبیاری تحت فشار نیز از ۷۶۰ هکتار سهمیه، ۳۷۰ هکتار محقق شد و امسال این طرح در ۴۷۰ هکتار دیگر اجرا می‌شود.

آقازاده به برق دار کردن ۴۷۶ حلقه چاه کشاورزی مطابق با سهمیه سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال اجرای این طرح به همین میزان دنبال می‌شود.

وی همچنین به ایجاد یک تشکل بهره برداری آب در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: امسال نیز یک تشکل دیگر ایجاد می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل در تشریح برنامه های سال جاری افزود: امسال آبیاری تحت فشار در پایاب سد یامچی در وسعت دو هزار و ۸۰۰ هکتار اجرا می‌شود.

به گفته آقازاده طرح آبیاری سد پیله سحران نیز در سه هزار و ۱۰۰ هکتار اجرا خواهد شد و همچنین شبکه آبیاری چهار روستا در سه هزار و ۵۰۰ هکتار مطالعه می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این در ۵۰۰ هکتار اجرای شبکه آبیاری روستاهای تابعه در دستور کار قرار گرفته و همچنین اراضی پایاب سد نئور در شش هزار هکتار مطالعه می‌شود.