طرح تحقیقاتی قیمت گذاری آب شرب شهری در زنجان عملیاتی می شود
طرح تحقیقاتی قیمت گذاری آب شرب شهری در زنجان عملیاتی می شود

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر ، علیرضا جزء قاسمی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: در دفتر تحقیقات و بهبود بهره وری شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان طرح تحقیقاتی قیمت گذاری آب شرب شهری در شهر زنجان به انجام می رسد. وی اظهار کرد: این طرح در کمیته تحقیقات […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر ، علیرضا جزء قاسمی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: در دفتر تحقیقات و بهبود بهره وری شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان طرح تحقیقاتی قیمت گذاری آب شرب شهری در شهر زنجان به انجام می رسد.

وی اظهار کرد: این طرح در کمیته تحقیقات شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به تصویب رسیده و تعیین تعرفه آب برای بلوک های مختلف تقاضا کنندگان آب در فصول مختلف سال و مقایسه آن با هزینه نهایی آب و تعرفه های موجود در شهر زنجان از جمله اهداف اجرای این پروژه تحقیقاتی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: همانطور که پیداست قیمت گذاری آب به عنوان یک کالای اقتصادی قیمت واقعی آب را برای شهروندان مشخص می کند و از طرف دیگر در تعیین قیمت آب به علت ماهیت آن، ملاحظات اجتماعی نیز اهمیت قابل توجهی دارد.

جزء قاسمی تصریح کرد: بنابراین در تعیین قیمت آب علاوه بر معیار اقتصادی باید معیارهای عدالت اجتماعی نیز در نظر گرفته شود به این معنی که به علت ماهیت و جایگاه آب شرب در زندگی انسان، همه حق برخورداری از آب آشامیدنی سالم را دارا می باشند.