تصادفات در جاده های روستایی زنجان افزایش یافته است
تصادفات در جاده های روستایی زنجان افزایش یافته است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، ایرج دست نشان ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، گفت: بر اساس بررسی های انجام شده از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان فراوانی بیش از ۵۰ درصدی گروه سنی ۱۸ تا ۴۰ سال در میان کشته شدگان […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، ایرج دست نشان ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، گفت: بر اساس بررسی های انجام شده از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان فراوانی بیش از ۵۰ درصدی گروه سنی ۱۸ تا ۴۰ سال در میان کشته شدگان تصادفات جاده ای را دارد.

وی اظهار کرد:  آموزش و فرهنگ سازی از عوامل موثر برای کاهش تصادفات است و  فعالیت های گسترده ای در زمینه ایمن سازی در مسیرهای ارتباطی استان زنجان در دست انجام است اما از سوی دیگر ارتقا دانش، آگاهی و فرهنگ کاربران جاده ای مهترین عامل جلوگیری از حوادث رانندگی خواهد بود.

مدیر کل  راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: مساله لزوم فرهنگ سازی درباره استفاده بهینه از موتور و رعایت نکات ایمنی هنگام بهره برداری توسط کاربران این وسیله نقلیه را که بیشتر جوانان هستند را تشدید می کند.

دست نشان یادآور شد: طی سه ماهه نخست امسال موتورسیکلت ها سهم ۶۰ درصدی و وانت بارها سهم ۴۰ درصدی کشته ها در تصادف جاده های روستائی استان زنجان را داشتند.

وی تاکید کرد: باید با بسیج همگانی برای کاهش سوانح و تلفات جاده ای از سوی همه اقشار جامعه و مسئولان گام برداشته شود.

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان زنجان افزود:  در این میان جان باختگان ناشی از تصادف های موتورسیکلت  افزایش داشته و کاهش کشته های خودروهای سواری در استان وجود دارد.

دست نسان ابراز کرد: باوجود کاهش مطلوب کشته های درون شهری و برون شهری متاسفانه فوتیهای ناشی از تصادفات در جاده های روستایی استان افزایش یافته است.