متهم ردیف سوم نفتی: اگر امضای من جرم است، امضای وزرا هم جرم است
متهم ردیف سوم نفتی: اگر امضای من جرم است، امضای وزرا هم جرم است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حمید فلاح هروی در ادامه هشتمین جلسه محاکمه متهمان ردیف دوم و سوم پرونده نفتی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی مقیسه گفت: در موسسه غدیر، عضو یکی از کارگروه ها بودم و در این کارگروه ها شرکت های زیان ده […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حمید فلاح هروی در ادامه هشتمین جلسه محاکمه متهمان ردیف دوم و سوم پرونده نفتی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی مقیسه گفت: در موسسه غدیر، عضو یکی از کارگروه ها بودم و در این کارگروه ها شرکت های زیان ده و سودده را بررسی می کردیم. در همین رابطه زنجانی اواخر سال ۸۸ از من دعوت کرد به مالزی بروم و با او در جلسات شرکت کنم.

وی به آشنایی با منفرد اشاره و تصریح کرد: در اولین سفرم به مالزی با برخی افراد مثل علیرضا زیباحالت منفرد آشنا شدم. در جلسه مالزی عمده بحث ها درباره پول های جابجا شده در بانک ها بود.

متهم ردیف سوم پرونده نفتی با بیان اینکه چهار یا پنج سفر بیشتر با زنجانی نداشته است گفت: در مدل سازی توانمند هستم اما در امورات بانکی سر رشته ای نداشته و بر این امور مسلط نیستم.

وی در خصوص حضور دختر و داماداش در بانک اف آی آی بی متعلق به زنجانی گفت: دختر و داماد من در مالزی دانشجو بودند و برای تامین کمک هزینه های تحصیل تقاضا کردیم در این بانک مشغول به کار شوند.

دختر و دامادم کارمند زنجانی بودند

وی افزود: فعالیت خانواده من در آنجا صرفا به عنوان کارمند بوده است.

قاضی مقیسه خطاب به متهم گفت: شما خودتان قبول دارید که این بانک کارمندی نداشته و دختر و داماد شما، نقش سیاهی لشگر را بازی می کردند تا این طور وانمود شود که این بانک فعالیت دارد.

متهم در پاسخ به قاضی گفت: خواهش می کنم اجازه بدهید من دفاع کنم. چرا اجازه دفاع نمی دهید؟ کل مدتی که خانواده من در آنجا بودند دو ماه بود و کل مبالغ دریافتی آنها هم بین هشت تا ۱۰ میلیون تومان بوده است.

رییس دادگاه جواب داد: شما می گویید دو ماه در آنجا بودند در صورتیکه مدت دو ماه زمان زیادی است. حتی یکساعت هم برای ارتباط یک جرم و تبانی کردن کافی و غارت کردن اموال کافی است.

متهم افزود: در یک جلسه با مسئولان بانک ملت حضور داشتم. در آن جلسه مسئولان بانک ملت گفتند  برویم از بانک اف آی آی بی اعتبارسنجی کنیم. اینکه گفته شده من پیشنهاد خرید بانک خارجی را دادم، صحت ندارد و سندی هم موجود نیست.

فلاح هروی ادامه داد: زنجانی در اظهارات خود گفته که فلاح فقط با من همراه بوده و نقشی در معاملات  فعالیت ها نداشته است. بابک زنجانی از من دعوت کرد که در سفر مالزی همراه او باشم. در سفرهای مختلفی بودم و افراد مختلفی را همراهی کردم. اینکه صرفا به خاطر همراه بودن محاکمه شوم درست نیست زیرا همراه بودن با یک فرد و حضور در یک جلسه جرم نیست. اگر صفحه، جمله، کلمه یا نقطه پیدا شود که نشان دهد در بانک اف آی آی بی، سمتی داشته ام یا دستوری دادم، حرفت تان را قبول می کنم.

قاضی مقیسه از متهم پرسید: شما چه سمتی داشتید که همراه زنجانی به جلسات می رفتید؟ اینکه بخواهید در ملاء عام خطبه بخوانید و خود را فردی انقلابی و مظلوم جلوه بدهید درست نیست. لذا فقط پیرامون کیفرخواست حرف بزنید. یا عناوین اتهامی را قبول دارید یا خیر. سئوال من این است که آیا شما عضو ستاد تدابیر ویژه اقتصادی بودید یا خیر؟
حتی یک ثانیه عضو ستاد تدابیر ویژه نبودم

هروی پاسخ داد: اگر یک ثانیه کسی مرا در آن جلسات دیده باشد، شما راست می گویید. چرا کسی نپرسیده که آیا من عضو آن ستاد بوده ام یا خیر.

متهم درباره خرید بانک اف آی آی بی توسط بانک ملت نیز گفت: بانک ملت به دنبال دور زدن تحریم ها توسط اشخاص غیردولتی بود لذا من پیشنهاد خرید این بانک را ندادم. بانک خودش مسئول و شورا دارد.

قاضی مقیسه خطاب به متهم گفت: شما چکاره بودید که قرار خرید بانک اف آی آی بی توسط بانک ملت را امضا کردید. متهم هم پاسخ داد: آیا صرفا وجود امضای من در پای قرارداد، ملاک است؟ اگر صرف امضا ملاک باشد، باید صاحبان امضاهای دیگر نیز پای میز محاکمه بیایند. جای شگفتی است که برای محکوم کردن یک فرد، به این موضوعات متوسل می شوند.

رئیس دادگاه در ادامه پرسید که شما چکاره بودید که در جلسه بانک ملت با زنجانی حضور داشتید؟

متهم در خصوص امضاهایش در قراردادها گفت: اگر امضای من پای قراردادها جرم است پس امضای ۴وزیر هم جرم است.