کتاب «نقش شیعه در تمدن اسلام و ایران» به زبان ترکی استانبولی
کتاب «نقش شیعه در تمدن اسلام و ایران» به زبان ترکی استانبولی

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در حاشیه دومین روز برگزاری همایش بین‌المللی «نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت (ع) و احیای هویت اسلامی ـ ایرانی» در اردبیل، کتاب «نقش شیعه در فرهنگ و تمدن اسلام و ایران» […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در حاشیه دومین روز برگزاری همایش بین‌المللی «نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت (ع) و احیای هویت اسلامی ـ ایرانی» در اردبیل، کتاب «نقش شیعه در فرهنگ و تمدن اسلام و ایران» روز پنجشنبه، ۵ مرداد به زبان ترکی استانبولی رونمایی شد.

در این مراسم که آیت‌الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، مؤلف و یکی از مترجمین و عضو شورای مرکزی ناشر حضور داشتند، علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری(مدظلله العالی) با اشاره به اهمیت و نقش شیعه در احیاء زمینه‌های مختلف علوم گفت: در این کتاب که در دو نوبت ویرایش شده، تمامی زمینه‌هایی که شیعه با تفکرات بلند خود توانست به احیاء علوم همت گمارد، اشاره شده است.

وی افزود: در این کتاب، مجموعه کامل و متنوعی در حوزه‌های مختلف علمی و اجزای گوناگون فرهنگ و تمدن اسلام و ایران جمع‌آوری و آمده که تاکنون ۱۳ بار به زبان فارسی چاپ شده است.

ولایتی اظهار کرد: این جایگاه صرفا در خصوص علوم دینی و فقهی نبوده بلکه ریاضیات، فیزیک، معماری، شیمی، پزشکی، مهندسی، معماری، خطاطی، نقاشی، ادبیات، هنر، جعرافی، فلسفه و بسیاری دیگر از علوم را در بر می‌گرفت و بی تردید داشته های ارزشمند فرهنگ و تمدن اسلام و ایران مدیون فرصتی است که تفکرات این مذهب پیش رو در اختیار قرار داده است .

وی با اشاره به ترجمه این کتاب به زبان اردو گفت: کتاب نقش شیعه در فرهنگ و تمدن اسلام و ایران در ترکیه توسط تعدادی از مترحمین برجسته به مدت چهار سال به زبان ترکی استانبولی ترجمه شد که امیدوارم زمینه شناخت و تعاملات بیشتری فراهم شود.

بنابر اعلام این خبر، کتاب «نقش شیعه در فرهنگ و تمدن اسلام و ایران» توسط گروهی از مترجمین از سوی مؤسسه انتشاراتی کوثر و با همکاری وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استانبول ترجمه و منتشر شده است.