حریق به مراتع ۲ منطقه از شهرستان طارم خسارت زد
حریق به مراتع ۲ منطقه از شهرستان طارم خسارت زد

زعفر افشاری، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ۲ مورد آتش سوزی، عصر جمعه /۶ مرداد جاری/ اتفاق افتاد و عوامل یگان و هلال احمر شهرستان طارم با توجه به اهمیت موضوع، بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.وی اظهار کرد: در روستای ‘گوهر’ واقع در منطقه حفاظت شده سرخ آباد […]

زعفر افشاری، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ۲ مورد آتش سوزی، عصر جمعه /۶ مرداد جاری/ اتفاق افتاد و عوامل یگان و هلال احمر شهرستان طارم با توجه به اهمیت موضوع، بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.
وی اظهار کرد: در روستای ‘گوهر’ واقع در منطقه حفاظت شده سرخ آباد شهرستان طارم، قریب ۱/۵ هکتار مرتع بر اثر آتش سوخت اما عوامل یگان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری، مانع از گسترش آتش شده و با استفاده از تجهیزات همراه خود، آن را اطفا و مهار کردند.
افشاری افزود: در روستای ‘چفتان’ واقع در منطقه آزاد شهرستان طارم نیز آتش به جان مراتع افتاده بود که با حضور
عوامل حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی، آبخیزداری و جمعیت هلال احمر، این آتش سوزی نیز اطفا و مهار شد و ۲۸ هکتار از مراتع خسارت دید.
وی تصریح کرد: بر اثر آتش سوزی اتفاق افتاده، به پرندگان، جوندگان و خزندگان موجود در این زمین ها آسیب وارد شد.
افشاری با بیان اینکه علت وقوع آتش سوزی از سوی مسئولان ذیربط در دست بررسی است از عموم مردم خواست از روشن کردن آتش در نزدیکی مزارع و مراتع به جد خودداری و طبیعت گردان نیز در صورت برافروختن آتش در محل های ایمن هنگام ترک محل، آتش برافرخته شده را با خاک و آب به طور کامل خاموش کنند.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، جمعه /۹ تیر جاری/ ۱۰۰ هکتار از مراتع جنگلی و درختچه ای مابین روستاهای ‘حبش، جزوان و رشید آباد’ در منطقه شکار ممنوع فیله خاصه زنجان طعمه آتش شد.
همچنین در منطقه انگوران ماهنشان نیز یک هزار مترمربع از مراتع موجود در میان آتش سوخت که حضور به موقع و تلاش بی وقفه ماموران محیط زیست مانع از گسترش آتش شد.
روز سه شنبه /۱۳ تیر جاری/ نیز ۸۰ هکتار مرتع و دخیره گاه جنگلی بنه در اراضی روستای ‘جزوان’ واقع در منطقه شکار ممنوع فیله خاصه زنجان در آتش سوخت.
۲۶ تیر جاری نیز ۱۵ هکتار مرتع و درخت جنگلی ارس، واقع در منطقه شکار ممنوع ‘خرمنه سر’ شهرستان طارم از توابع این استان طعمه آتش شد.
در این حادثه پنج هکتار از درختان جنگلی ارس در اراضی روستای ‘جیشن آباد’ و ۱۰ هکتار از مراتع روستا ‘هزار رود’ این شهرستان در آتش سوخت.
۶۰۸۴/۶۰۸۵
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشاردهنده: رویا رفیعی