دختر ۲۷ ساله در دریاچه پشت سد آغ چای چایپاره غرق شد
دختر ۲۷ ساله در دریاچه پشت سد آغ چای چایپاره غرق شد

یونس علیزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این فرد برای تفریح به همراه خانواده به دریاچه پشت سد رفته بود که غرق شد و جسد وی نیز توسط ماموران امدادی پیدا شده است.وی اضافه کرد: سد آغ چای از جمله سدهای عمیق آذربایجان غربی است و حاشیه دریاچه آن نیز […]

یونس علیزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این فرد برای تفریح به همراه خانواده به دریاچه پشت سد رفته بود که غرق شد و جسد وی نیز توسط ماموران امدادی پیدا شده است.
وی اضافه کرد: سد آغ چای از جمله سدهای عمیق آذربایجان غربی است و حاشیه دریاچه آن نیز برای ایستادن یا اتراق به هیچ وجه مناسب نیست.
وی اظهار کرد: به طور معمول در فصل تابستان تعدادی از هموطنان بدون توجه به هشدارها و اطلاعیه ها، مبادرت به تفریح در حاشیه یا شنا در سدها و تاسیسات آبی آذربایجان غربی می کنند و همواره با خطرهای جانی و احتمال غرق شدن مواجه می شوند.
وی بیان کرد: این سدها در راستای تامین آب شرب و کشاورزی طراحی شده و تمهیداتی در آنها برای شنا اندیشیده نشده است؛ در این دریاچه ها غریق نجات وجود ندارد و همین امر موجب می شود در صورت بروز حادثه غرق شدگی، احتمال مرگ بسیار بیشتر باشد.
مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: در صورت بروز هرگونه حوادث احتمالی، این شرکت و واحدهای تابعه هیچ گونه مسئولیتی بر عهده ندارند و مسئولیت بر عهده خود افراد و خانواده آنان است.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، این حادثه پنجمین سانحه غرق شدگی در دریاچه های پشت سدهای آذربایجان غربی است که از ابتدای تابستان رخ می دهد.
پیشتر چهار نفر پشت سدهای ارس پلدشت، مهاباد، شهیدکاظمی بوکان و حسنلوی نقده در آذربایجان غربی غرق شده بودند.
شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی تاکنون هشدارهای چند گانه ای در خصوص تفریح در حاشیه یا شنا در دریاچه های پشت سدهای استان صادر کرده است.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا هم اکنون ۱۲ سد در آذربایجان غربی شامل سد شهرچای ارومیه، آغ چای چایپاره، زولا و دریک سلماس، حسنلوی نقده، شهید قنبری ماکو، ساروق تکاب، قیقاج و ارس ۲ پلدشت، سد بوکان، سد مهاباد و سد ماکو در حال بهره برداری است.
۸۱۳۷/۲۰۹۳ ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی