اسکواش باز اهل کیش قهرمان جام نشنال کلوز اسکواش در ارومیه شد
اسکواش باز اهل کیش قهرمان جام نشنال کلوز اسکواش در ارومیه شد

سلمان فرضعلی پور روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در دیدار نهایی این مسابقات که صبح امروز در خانه اسکواش ارومیه برگزار شد، سجاد زارعیان به مصاف فرزاد شکوهی از گرگان رفت و در سه ست متوالی موفق شد از سد فرزاد شکوهی عبور کند.وی ادامه داد: فرزاد شکوهی از گرگان مقام […]

سلمان فرضعلی پور روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در دیدار نهایی این مسابقات که صبح امروز در خانه اسکواش ارومیه برگزار شد، سجاد زارعیان به مصاف فرزاد شکوهی از گرگان رفت و در سه ست متوالی موفق شد از سد فرزاد شکوهی عبور کند.
وی ادامه داد: فرزاد شکوهی از گرگان مقام دوم و علیرضا شاملی از کیش و ملک ثابت از یزد نیز به صورت مشترک مقام سوم این مسابقات را به خود اختصاص دادند.
وی اضافه کرد: این مسابقات به مدت چهار روز با حضور ۸۰ بازیکن دارای رنکینگ ملی، آسیایی و جهانی از تمام شهرستان های کشور در بخش آقایان با هدف ارتقای رنکینگ برگزار شد.
وی اظهار کرد: مسابقات نشنال کلوز جام شهید باکری در فدراسیون جهانی اسکواش به ثبت رسیده است و امتیازات کسب شده در این رقابت ها در رنکینگ ورزشکاران ثبت و رتبه آنها را ارتقا می بخشد.
وی اظهار کرد: رقابت ها به صورت انفرادی در خانه اسکواش ارومیه پیگیری شد و جایزه هزار دلاری مسابقات به مقام اول رسید که بالاترین امتیاز رنکینگ جهانی را کسب کرده است.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، کاپ قهرمانی این دوره از مسابقات، یادواره شهید سردارسرلشگر مهدی باکری به سجاد زارعیان اهدا گردید.
سومین دوره مسابقات اسکواش قهرمانی مردان کشور جام شهید مهدی باکری عصر روز سه شنبه این هفته در خانه اسکواش ارومیه آغاز شده بود و امروز جمعه به کار خود پایان داد.
واژه اسکواش به معنای فشردن است و صدای برخورد توپ به دیوار، صدایی را تداعی می کند که شبیه اسکواش است، از این رو نام این رشته ورزشی را اسکواش گذاشته اند و معادل نام ایرانی آن کوبان است.
اسکواش ورزشی راکتی است که به صورت تک‌نفره (۲ بازیکن) و دونفره (۴ بازیکن) در زمینی کاملا احاطه‌شده با دیوارهای شیشه‌ای انجام می‌شود، شیشه‌ای بودن دیوارها، تماشای بازی توسط تماشاگران را امکان‌پذیر می‌کند، در مسابقه‌های بین‌المللی دیوارهای بیشتری از جنس شیشه در نظر گرفته می‌شود.
۸۱۳۵ / ۲۰۹۳ **خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی