آمریکا از عدم همکاری جامعه بین‌الملل با آن در تحریم‌های جدید ناراحت است
آمریکا از عدم همکاری جامعه بین‌الملل با آن در تحریم‌های جدید ناراحت است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، آیت‌الله «سیدحسن عاملی» در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا گفت: تجربه برجام نشان می‌دهد که ما در هیچ مسأله‌ای نمی‌توانیم با آمریکا مثل یک طرف مورد اعتماد، مذاکره کنیم. وی خاطرنشان کرد: هنوز مرکب این لایحه خشک نشده ، آمریکا تصمیم […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، آیت‌الله «سیدحسن عاملی» در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا گفت: تجربه برجام نشان می‌دهد که ما در هیچ مسأله‌ای نمی‌توانیم با آمریکا مثل یک طرف مورد اعتماد، مذاکره کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هنوز مرکب این لایحه خشک نشده ، آمریکا تصمیم گرفته سایت‌های نظامی ایران را در معرض بازرسی قرار دهد و گفته بدون ورود به سایت‌های نظامی ایران تایید نخواهد کرد که ایران به برجام پایبند بوده است.

به گفته خطیب جمعه اردبیل، در عکس‌العمل ایران سه گزینه محتمل است، اول خروج کامل از برجام و اقدام به غنی‌سازی ۲۰ درصدی و راه‌اندازی آب سنگین اراک و فردو، این نظریه می‌گوید حفظ برجام به هر قیمتی کار درستی نیست.
 
وی افزود: دوم اعتراض و گلایه و محکوم کردن توییتری و فیس بوکی است و سوم جواب دادن از طریق غیر خروج از برجام است. یعنی هزینه حضور آمریکا در خاورمیانه باید بالا برود. از آنجا که آمریکا در صدد بین‌المللی کردن تحریم و همراه کردن اروپا با آمریکاست، راهکار سوم عاقلانه‌تر به نظر می‌رسد.

عاملی یادآور شد: آمریکا از یک چیز به شدت ناراحت است و آن عدم همکاری جامعه بین الملل با آمریکا در تحریم‌های جدید است، از همین‌رو می‌خواهد به نحوی از طریق تحریم‌های غیر هسته‌ای، ایران را پای توافق دوم بیاورد و ایران را از اجماع و پشتیبانی جهانی محروم کند.

وی با بیان این‌که ملاقات فرماندهان ارشد سپاه با رئیس‌جمهوری  قدم فوق‌العاده‌ای در وحدت و انسجام ملی در سطح عالی نظام است، خاطرنشان کرد: این عقلانیت از سپاه معظم، شأن سپاه را به طور فوق‌العاده بالا برده و نشان می‌دهد که جز رعایت منافع کلان کشور و خدمت به ملت هدفی مد نظر سپاه نیست.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به جنایات جدید رژیم جعلی اسرائیل در مسجدالاقصی گفت: مجرم اصلی در این باب، حکام سرسپرده اسلامی است که جهت ارادت به اسرائیل مسابقه می‌دهند، کشورهایی که زیرپای مسئولان ارشد اسرائیل که بزرگ جانیان دنیا هستند، فرش قرمز پهن می‌کنند و قوی‌ترین مجموعه‌های دولتی را برای تقویت همکاری با اسرائیل تعیین می‌کنند، مسئول این جنایت‌ها هستند.

عاملی یادآور شد: ارتباط پنهانی عربستان با اسرائیل و فشار علنی بر قطر جهت اخراج حماس نشان از افتضاح بزرگ در سطح حکام اسلامی در موضوع فلسطین است. این حکام همه تلاش خود را بسیج کرده‌اند تا فلسطین و قدس شریف، مسأله اول جهان اسلام نباشد و ایجاد داعش و جنگ‌های مذهبی در خاورمیانه نیز در همین راستاست.

انتهای پیام