آمریکا نمی‌خواهد سر عقل بیاید
آمریکا نمی‌خواهد سر عقل بیاید

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، آیت‌الله «علی خاتمی» در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، اظهار کرد: حج یکی از فرایض و اعمال مهم در اسلام محسوب می‌شود که افرادی که استحقاق مالی دارند باید نسبت به به‌جا آوردن حج اقدام کنند اما در این میان شاهد شنیدن سخنانی در ترک این […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، آیت‌الله «علی خاتمی» در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، اظهار کرد: حج یکی از فرایض و اعمال مهم در اسلام محسوب می‌شود که افرادی که استحقاق مالی دارند باید نسبت به به‌جا آوردن حج اقدام کنند اما در این میان شاهد شنیدن سخنانی در ترک این عمل هستیم که چرا باید به حج برویم. پارسال هفت میلیون ایرانی به قصد سفر از کشور خارج شده‌اند، چرا در این مورد گله‌مند نیستیم ولی در بحث سفر به حج همه گله‌مند می‌شوند که چرا باید پول‌ها را به جیب اعراب ریخت.

وی تصریح کرد: حجاجی که از کشورمان به قصد انجام مناسک حج به عربستان اعزام می‌شوند باید کاملاً آگاه به قوانین باشند و به صورت آگاهانه رفتار کنند تا دچار بروز مشکلات در عربستان نشوند و با خیالی آسوده به اعمال خود بپردازند.

 خاتمی یادآور شد: اولین نمازجمعه در پنجم مردادماه توسط آیت‌الله طالقانی اقامه شد. مقام معظم رهبری فرمودند که نماز جمعه، قرارگاه ایمان، اخلاق، بصیریت، وحدت و معنویت است، نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی است، نماز جمعه از یادگاران امام راحل است که پای‌بندان به انقلاب اسلامی و مومنان خودشان را موظف به حضور در این عرصه می‌دانند.

وی افزود: ششم مردادماه روز کارآفرینی و مهارت‌افزایی است. اشتغال و بیکاری یکی از مهم‌ترین موضوعات در کشور محسوب می‌شود که فارغ‌التحصیلان با آن مواجه هستند که در این راستا مهارت‌افزایی هم چند سالی است که در کشور انجام می‌شود.

خاتمی یادآور شد: هفتم مردادماه سالروز تجلیل از بقاع متبرکه در کشور است، این مراکز از جایگاه مهمی برخوردار است، چون مردم برای عبادت و صفا دادن به روح در این مراکز حضور می‌یابند که در پانزده سال اخیر سازمان اوقاف اهتمام جدی به بقاع متبرکه داشته و تلاش در احداث کانون آموزشی، فرهنگی، ارتقای اعتقاد دینی در این بقاع متبرکه داشته است.

وی افزود: ششم ذی‌القعده تولد حضرت شاه‌چراغ (ع) است و همین‌طور این روز سالروز شیخ اشراق است که این دانشمند مایه مباهات در عرفان و فلسفه است، هشتم مرداد سالروز شهادت آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری است. وی از پایه‌گذارارن انقلاب مشروطه است. ۱۲ مرداد سال ۵۹ سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است. دهه کرامت دهه نور و وحدت معنویت است. اول ذی‌القعده روز ولادت خضرت معصومه (س)، هفتم ذی‌القعده ولادت حضرت شاه‌چراغ (ع) و دهم ذی‌القعه نیز سالروز ولادت امام رضا (ع) است، لذا امیدواریم قلوب همگان به این ائمه‌اطهار (ع) جلب شود؛ چراکه الگویی برتر در رسیدن به سعادت هستند.

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: سخنی که باید تداوم عهدشکنی‌های آمریکا گفته شود، سخن امام راحل است که آمریکا را شیطان بزرگ خواندند و رهبر معظم انقلاب نیز بدان اشاره دارند تا زمانی که ما ضعیف باشیم دشمن به ما چشم طمع خواهد داشت اما در صورت نپذیرفتن ظلم، میدان از ظالم گرفته می‌شود، در نتیجه خواهان دشمنی با ملت برمی‌آید که این مصداق بارز آمریکا است.

خاتمی افزود: آمریکا نمی‌تواند قدرت منطقه بودن ایران را قبول کند. باید گفت که هرگز امکان سازش کشورمان با آمریکا وجود ندارد، چون تا زمانی که انقلابی‌گری ما حفظ شود و در موضع انقلابی‌گری بایستیم و آمریکا نیز از تفکر امپریالستی خود دست برندارد سازشی وجود نخواهد داشت.

امام جمعه زنجان تصریح کرد: خوشبختانه در مسائل اخیر شاهد رشد سیاسی فوق‌العاده در کشور هستیم، درست است که دعوای سیاسی رشد سیاسی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما خوشبختانه وفاق ملی در رسانه‌ها در بین مسئولان مشاهده می‌شود. همگی جواب‌های دشمنی آمریکا است، دلیل دشمنی آمریکا الگو شدن ایران در منطقه و سقوط قدرت آمریکا است. در برابر هر نوع حرکت آمریکا پاسخ‌گو خواهیم بود.آمریکا نمی‌خواهد سر عقل بیاید. در طول چند دهه پاسخ دادن به حرکات آمریکا باید بفهمد که متاسفانه نمی‌فهمد و دشمن که منطق نفهمد باید با منطق خودش جواب داد.

انتهای پیام