امام جمعه زنجان:الگو شدن برای سایر کشورها دلیل دشمنی آمریکا با ایران است
امام جمعه زنجان:الگو شدن برای سایر کشورها دلیل دشمنی آمریکا با ایران است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر زنجان به وضع تحریم جدید علیه ایران از سوی مجلس سنای آمریکا اشاره کرد و افزود: تا زمانی که ما انقلابی گری خود را حفظ کنیم و بر موضع اصولی خود باشیم و آمریکا […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر زنجان به وضع تحریم جدید علیه ایران از سوی مجلس سنای آمریکا اشاره کرد و افزود: تا زمانی که ما انقلابی گری خود را حفظ کنیم و بر موضع اصولی خود باشیم و آمریکا هم همین خصلت امپریالستی خود را داشته باشد امکان آشتی وجود نخواهد داشت.
وی ادامه داد: تقابل آمریکا با جمهوری اسلامی نشان دهنده این است که ایران قدرت منطقه ای است و آمریکا نمی تواند آن را تحمل کند.
حجت الاسلام خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به ۵مرداد سال ۵۸ سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه در کشور اشاره کرد و گفت: نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب ، قرارگاه ایمان ،اخلاق ، بصیرت ، وحدت و معنویت است.
وی به ۶ مرداد ، روز کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای اشاره کرد و افزود: متاسفانه امروز شمار قابل توجهی از بیکاران جامعه را تحصیل کردگان دانشگاهی تشکیل می دهند که با وجود درس خواندن صاحب مهارتی نیستند.
حجت الاسلام خاتمی به ۷ مرداد روز تجلیل از امام زادگان و بقاع متبرکه اشاره و خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از هشت هزار بقاع متبرکه شناسایی شده در کشور به کانون های فرهنگی و آموزشی تبدیل شده اند و نقش زیادی در بالا بردن اعتقادات مردم دارند.
امام جمعه زنجان با اشاره به ۸ مرداد سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری یادآور شد: این عالم مجاهد با تیزبینی خود در جریان انقلاب مشروطه در برابر کنار گذاشته شدن شریعت ایستادگی کرد و جان خود را نیز در این راه از دست داد.
۷۳۱۲/۸۰۶۸
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده:اسماعیل جهانبخش