عدیل سروی روز جمعه در جلسه بررسی روند عملیات اجرایی فاز نخست طرح پایاب سد احمد بیگلو افزود: با اینکه تنها دو هفته از آغاز عملیات اجرائی فاز اول طرح پایاب این سد گذشته اما فاز دوم آن نیز بزودی با تعیین پیمانکار آغاز خواهد شد.وی بیان کرد: پس از کلنگ زنی این طرح در […]

عدیل سروی روز جمعه در جلسه بررسی روند عملیات اجرایی فاز نخست طرح پایاب سد احمد بیگلو افزود: با اینکه تنها دو هفته از آغاز عملیات اجرائی فاز اول طرح پایاب این سد گذشته اما فاز دوم آن نیز بزودی با تعیین پیمانکار آغاز خواهد شد.
وی بیان کرد: پس از کلنگ زنی این طرح در حداقل زمان ممکن شاهد تجهیز کارگاه و شروع عملیات اجرایی هستیم و انتظار می رود با سرعتی که در اجرای این طرح است فاز اول در زمان کوتاهی به بهره برداری رسیده و ۶۸۸ هکتار از اراضی دیم منطقه به آبی تبدیل شود.
سروی اظهار کرد: با اجرای فاز دوم این طرح یک هزار و ۳۴۷ هکتار از زمین های منطقه به آبی تبدیل می شود و طبق طراحی‌های به عمل آمده ۴۰ درصد آن به احداث و توسعه باغ ها و ۶۰ درصد مابقی نیز برای زراعت اختصاص داده می شود.
وی گفت : اعتبار این طرح از محل اعتبار آبهای مرزی صندوق توسعه ملی و با عنایات ویژه مقام معظم رهبری و همت دولت تدبیر و امید اختصاص یافته است.
نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست آغاز عملیات اجرایی اراضی پایاب سد احمد بیگلو را نمادی از همت دولت تدبیر و امید ذکر کرد.
ولی ملکی افزود: در دولت یازدهم دراین منطقه کارهای عمرانی و زیربنایی مهمی دربخش کشاورزی انجام گرفته و شاهد توجه متوازن دولت به بخش کشاورزی و گردشگری مشگین شهر می باشیم .
وی با اشاره به استعداد بالای منطقه در بخش کشاورزی گفت: تمامی مسئولان در سطح استان و ملی برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بیش از پیش باید همت گمارند تا با جلوگیری ازخروج محصولات خام کشاورزی از منطقه شاهد افزایش سود اقتصادی تولیدکنندگان و بهره‌برداران باشیم.
سد احمد بیگلو در غرب مشگین شهر و در روستایی به همین نام بر روی رودخانه مشگین چای در حال احداث می باشد.
سازه این سد از نوع خاکی با هسته رسی بوده و گنجایش مخزن آن ۲۷ میلیون متر مکعب است. بر اساس وعده مسئولان این سد قرار است نیمه اول امسال آبگیری شود.
مشگین شهر در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
۶۰۱۶/۶۰۱۸