سهم معدن در اقتصاد اردبیل ۲ دهم درصد است
سهم معدن در اقتصاد اردبیل ۲ دهم درصد است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، سید حامد عاملی ظهر جمعه در حاشیه جلسه بررسی وضعیت اکتشافات معدنی اردبیل گفت: این میزان حتی از میانگین کشوری یعنی دو درصد نیز به مراتب کمتر است. وی افزود: با وجود اینکه ۱۸۹ پروانه بهره‌برداری معدن صادر شده تعداد اندکی به اکتشاف رسیده و […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، سید حامد عاملی ظهر جمعه در حاشیه جلسه بررسی وضعیت اکتشافات معدنی اردبیل گفت: این میزان حتی از میانگین کشوری یعنی دو درصد نیز به مراتب کمتر است.

وی افزود: با وجود اینکه ۱۸۹ پروانه بهره‌برداری معدن صادر شده تعداد اندکی به اکتشاف رسیده و تنها ۸۰ مورد فعال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: در بخش اکتشاف معادن اردبیل وضعیت مطلوبی ندارد و تاکنون نیز اکتشاف بیشتر از معادنی که ملموس و شناخته شده بود، انجام شده است.

عاملی با بیان اینکه در مجموع عملیات اکتشاف معادن کشور متجاوز از ۲۰ متر در عمق نیست، ادامه داد: این در حالی است که در برخی کشورها تا ۲۰۰ هزار متر عملیات اکتشافی انجام شده است.

وی افزود: ضروری است با توسعه فعالیت‌های معدنی سهم این بخش در اقتصاد استان نیز افزایش یافته و به درصد قابل قبولی برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تأکید کرد: با مطالعه چهار پهنه جدید معدنی و امیدواری به دستیابی به معادن آینده مطلوبی برای بخش معدن اردبیل قابل تصور است.