امام جمعه ارومیه: مساله فلسطین در دنیای اسلام فراموش نشدنی است
امام جمعه ارومیه: مساله فلسطین در دنیای اسلام فراموش نشدنی است

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های این هفته نمازجمعه ارومیه افزود: بر همه ملت مسلمان در همه کشورهای دنیا وظیفه است که از مظلومان دنیای اسلام دفاع کنند و باید توجه داشته باشیم که فلسطین بخش مهم و جدایی ناپذیر دنیای اسلام است.وی با اشاره به اینکه نماز جمعه سنگر قدرت مسلمانان است، […]

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های این هفته نمازجمعه ارومیه افزود: بر همه ملت مسلمان در همه کشورهای دنیا وظیفه است که از مظلومان دنیای اسلام دفاع کنند و باید توجه داشته باشیم که فلسطین بخش مهم و جدایی ناپذیر دنیای اسلام است.
وی با اشاره به اینکه نماز جمعه سنگر قدرت مسلمانان است، گفت: این فریضه الهی دارای ۲ وجه سیاسی و عبادی است و اولین نمازجمعه اسلام در مسجد بنی سالم توسط پیامبر گرامی اسلام خوانده شده که این نشان از اهمیت این فریضه واجب الهی است.
وی اضافه کرد: اهمیت نماز جمعه بسیار بالاست و مسائل مهم سیاسی روز در آن مطرح می شود و هر کسی به سوی این فریضه الهی قدم بردارد جزو افراد بهشتی است و خداوند متعال او را از عذاب الهی دور می کند.
وی با اشاره ابه لزوم توجه به مساله محرم و نامحرم اظهار کرد: مسئولان ورزشی استان دقت کنند که سالن های ورزشی و محیط های ورزشی برای حمایت از ورزشکاران است و باید در کنار آن مسئله محرم و نامحرم مورد توجه باشد.
امام جمعه ارومیه گفت: باید از کینه توزی در جامعه دوری کنیم و خانوداه ها نیز از این امر پرهیز کنند که این کار مورد پسند خداوند متعال نیست.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی و با حضور پر شور مردم در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد.
۸۱۳۵/۲۰۹۳ ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی