۵۶۰ واحد سهمیه مسکن اجتماعی استان زنجان
۵۶۰ واحد سهمیه مسکن اجتماعی استان زنجان

سجاد صنعتی منفرد روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اصل ۳۱ قانون اساسی به طور خاص تامین مسکن روستایی و مناطق محروم را از تعهدات دولت معرفی کرده، و در قانون برنامه ششم توسعه نیز سالانه باید ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور مقاوم و بهسازی شود.وی اظهار کرد: بنیاد مسکن […]

سجاد صنعتی منفرد روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اصل ۳۱ قانون اساسی به طور خاص تامین مسکن روستایی و مناطق محروم را از تعهدات دولت معرفی کرده، و در قانون برنامه ششم توسعه نیز سالانه باید ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور مقاوم و بهسازی شود.
وی اظهار کرد: بنیاد مسکن تکالیف متعددی در امر ساخت مسکن بر عهده داشته و تلاش دارد تا با همکاری های بین بخشی بویژه نظام مهندسی ساختمان خدمات فنی و مهندسی با کیفیت به گروههای هدف ارائه شود.
صنعتی منفرد افزود: طبق تفاهم نامه انجام گرفته با سازمان نظام مهندسی ساختمان این استان زمینه همکاری و هماهنگی های لازم برای اجرای اصول مهندسی در ساخت و ساز های روستایی فراهم شده است.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: موضوع اصلی تفاهم نامه منعقد شده با سازمان نظام مهندسی ارجاع پروژه های طراحی و نظارت نقشه های ساختمانی، نقشه برداری و شهرسازی و همچنین کنترل و تایید فنی نقشه های مربوطه مطابق ضوابط و مقررات ملی ساختمان و ضوابط اختصاصی پروژه های اعلام شده است.
وی بیان کرد: طبق این تفاهم نامه نیز سازمان نظام مهندسی ساختمان متعهد شده تا نسبت به اعلام لیست مهندسان و دفاتر طراحی آماده به کار برای انجام خدمات طراحی و نظارت پروژه های مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و علاوه بر آن خدمات مهندسی برای امور مسکن شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر طبق تعرفه سازمان در شهرستانهای مربوطه انجام گیرد.
وی خاطر نشان کرد: انجام خدمات مهندسی برای مسکن روستایی طبق تعرفه مصوب هیات چهارنفره استان و ارائه تخفیفات لازم برای انجام خدمات مهندسی با توجه به درخواست بنیاد مسکن و تصویب هیات مدیره سازمان، از دیگر اقدامات در تعهدات است.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، هم اکنون از مجموع ۹۲ هزار و ۹۶۹ واحد مسکونی روستایی این استان ۵۱ هزار ۹۲۹ واحد غیرمقاوم بوده که فقط ۴۴ هزار و ۹۶۴ واحد مقاوم سازی شده است.
به عبارتی دیگر ۴۴ درصد واحدهای روستایی این استان استان مقاوم سازی شده و مابقی آنها نیازمند مشارکت و پیشقدم شدن روستاییان است.
۷۳۲۰/ ۸۰۶۸
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش