وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: جامعه بیش از اقتصاد به اخلاق نیاز دارد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: جامعه بیش از اقتصاد به اخلاق نیاز دارد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، سید رضا صالحی امیری شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه دومین همایش ملی ‘کرامت انسانی در آموزه های رضوی’ افزود: آنچه اکنون بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم بازگشت به فرهنگ رضوی و اهل بیت (ع)است.وی با بیان اینکه جامعه خسته امروز برای عبور […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، سید رضا صالحی امیری شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه دومین همایش ملی ‘کرامت انسانی در آموزه های رضوی’ افزود: آنچه اکنون بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم بازگشت به فرهنگ رضوی و اهل بیت (ع)است.
وی با بیان اینکه جامعه خسته امروز برای عبور از تاریکی ها و آسیب های گسترده نیاز به انوار تابناک اهل بیت(ع) دارد، ادامه داد: وقتی ما در شعاع معرفتی و کرامت اهل بیت(ع) واقع می شویم از بدی ها، ظلمت ها و پلشتی ها فاصله می گیریم.
صالحی امیری اظهار کرد: کرامت ، معرفت و حرکت در شعاع اهل بیت(ع) فقط به جغرافیا و سرزمین خاص منحصر نیست بلکه این رابطه درون انسان ها با اهل بیت(ع) است.
وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: اگر امروز در جامعه، بد اخلاقی، انگ زنی، شایعه، دروغ و تخریب هست، یک دلیل دارد و آن این است که ما از فرهنگ رضوی و فرهنگ اهل بیت(ع) فاصله گرفته ایم.
وی تاکید کرد: باید به فرهنگ رضوی باز گردیم و جامعه را بر مبنای فرهنگ رضوی بسازیم چرا که در این صورت، در جامعه ، همدلی، همنوایی، همگرایی افزایش پیدا می کند و بین اقوام و بین همه اجزای جامعه انسجام شکل می گیرد و جامعه بر مبنای هویت جدیدی به نام هویت دینی و معرفتی سامان پیدا می کند.
صالحی امیری با بیا اینکه جامعه رضوی جامعه ای اخلاق مدار است، گفت: اگر به دنبال احیای اخلاق در جامعه هستیم باید فرهنگ اهل بیت(ع) را احیا کنیم.
وی به جایگاه رفیع شهدا اشاره کرد و افزود: شهید، انسان کریمی است که از جان عبور می کند و این را ما از سید و سالار شیدان اباعبدالله الحسین (ع) آموختیم.
وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با بیان ایکه افضل کرامات، کرامات اخلاقی، معرفتی و انسانی است، گفت: رسالت حوزه های علمیه و روحانیت ، پرچمداری اخلاق و معرفت و معنویت است.
وی با بیان اینکه این حجم از آسیب های اجتماعی در شأن جامعه ایران نیست، افزود: امروز باید با توسل به اهل بیت(ع) از آسیب های اجتماعی عبور کنیم.
صالحی امیری به ضرورت زیست فرهنگی در شعاع حرم رضوی تامید کرد و گفت: امام رضا (ع) اهل گفت و مدارا بود و با همگان مهربانانه سخن می گفت، آیا زبان ما و جامعه زبان مهربانی است؟
وی ادامه داد: برای ساخت یک جامعه فرهنگی باید فرهنگ رضوی را احیا کرد و احیای این فرهنگ نخست به حوزه علمیه و روحانیت، بعد به نخبگان و رسانه ها و صدا و سیما و فضای مجازی برمی گردد.
صالحی امیری افزود: همه باید در این راستا رسالت اشاعه فرهنگ رضوی را در جامعه قبول کنیم و با زبان های جدید مثل شعر، فیلم و زبان هنر در گسترش آن تلاش کنیم.
وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی به برنامه های بزرگداشت دهه کرامت اشاره کرد و گفت: امسال در ۷۰۰ شهر، ۷۷ کشور ، ۸۰ هزار مسجد، ۴۰ هزار پایگاه بسیج و ۸ هزار قطب فرهنگی در بقاع متبرکه و در پنج هزار موسسه قرآنی، ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه برای گرامیداشت دهه کرامت برگزار می شود.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز مهمان ویژه آیین اختتامیه دومین همایش ملی ‘کرامت انسانی در آموزه های رضوی’ در زنجان بود.
در این مراسم از اقدامات خیری و ارزنده دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در خدمت رسانی به اقشار و مناطق محروم کشور با اهدای لوح کرامت انسانی تجلیل شد.
گفتنی است در آیین اختتامیه دومین همایش ملی ‘کرامت انسانی در آموزه های رضوی’ از کتاب کتاب ‘دانشنامه رضوی’ رونمایی شد.
وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی پیش از حضور در آیین اختتامیه دومین همایش ملی ‘کرامت انسانی در آموزه های رضوی’، دفتر نمایندگی خبرگزاری فرهنگ رضوی را نیز در زنجان افتتاح کرد.
۷۳۱۲/۸۰۶۸
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده:اسماعیل جهانبخش