تقویت بخش مکانیزاسیون کشاورزی در پارس آباد مغان
تقویت بخش مکانیزاسیون کشاورزی در پارس آباد مغان

علی اکبر حسنیان روز پنجشنبه افزود: این شهرستان ۱۸۷ دستگاه کمباین سبک و سنگین تازه نفس و جدید دارد که کار برداشت غلات را با کمترین میزان افت و ریزش و ضایعات انجام می دهند.او گفت: اگر کمباینی استانداردهای لازم برای برداشت اصولی غلات را نداشته باشد از رده خارج می شود و اجازه فعالیت […]

علی اکبر حسنیان روز پنجشنبه افزود: این شهرستان ۱۸۷ دستگاه کمباین سبک و سنگین تازه نفس و جدید دارد که کار برداشت غلات را با کمترین میزان افت و ریزش و ضایعات انجام می دهند.
او گفت: اگر کمباینی استانداردهای لازم برای برداشت اصولی غلات را نداشته باشد از رده خارج می شود و اجازه فعالیت به اینگونه از دستگاههای برداشت داده نمی شود.
وی اظهار کرد: تعداد شرکت های فعال در بخش مکانیزاسیون کشاورزی هشت واحد می باشد که این شرکت ها با پیشتبانی همه جانبه مدیریت جهاد کشاورزی و همچنین بانک کشاورزی و فرمانداری شهرستان به صورت پویا و کاربردی وظایف خود را در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در منطقه انجام می دهند.
او افزود: انتظاری که از جوانان تحصیل کرده و بیکار این شهرستان داریم این است که با تشکیل اتحادیه ها و شرکت ها می توانند از تسهیلات مناسبی که بانک کشاورزی و این مدیریت در اختیار آنها قرار می دهد اقدام به راه اندازی شرکت های مکانیزاسیون در این شهرستان و دهستان های آن کنند.
وی گفت: ضریب درجه مکانیزاسیون در این شهرستان ۲٫۸ درصد می باشد که در سطح استان رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، وی افزود: حفاظت از منابع پایه، پایداری تولید، توسعه فن آوری های نوین و مـناسب ، استاندارد سازی کشاورزی، افزایش بهره وری از منابع آب وخاک، ارتقای کیفیت ماشین های کشاورزی، توسعه مکانیزاسیون کم نهاده و ارزان قیمت، حمایت از سرمایه گذاری در بخش های مختلف مکانیزاسیون، جهت گیری و استفاده از صنعت داخل و سرمایه و کار ایرانی را از ویژگی های برنامه های اقتصاد مقاومتی در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی می باشد.
شهرستان پارس آباد مغان در شمال اردبیل با داشتن یک هزار و ۸۱۶ دستگاه انواع تراکتور سبک و سنگین یکی از مهم ترین شهرستان های استان در مکانیزاسیون کشاورزی بشمار می رود.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
۶۰۱۸/۶۰۱۶