همایش بین المللی نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت و احیای هویت ایرانی در اردبیل به کار خود پایان داد
همایش بین المللی نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت و احیای هویت ایرانی در اردبیل به کار خود پایان داد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و دبیر همایش در این آیین گفت: برگزاری این همایش با اینکه اقدامی دیر هنگام بود ولی حرکت علمی و فرهنگی مبارک، ستودنی و شایسته بود.سید ناصر اسحاقی افزود: برای این همایش بین المللی ۶۴ مقاله ارسال شده […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و دبیر همایش در این آیین گفت: برگزاری این همایش با اینکه اقدامی دیر هنگام بود ولی حرکت علمی و فرهنگی مبارک، ستودنی و شایسته بود.
سید ناصر اسحاقی افزود: برای این همایش بین المللی ۶۴ مقاله ارسال شده بود که بعد از داوری صاحبان پنج مقاله برگزیده با اهدای لوحی تقدیر شدند.
به گفته وی ، همچنین در این همایش از کتاب ‘نقش شیعه در تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی’ نوشته دکتر علی اکبر ولایتی که توسط گونش به زبان استانبولی هم ترجمه شده است رونمایی شد.
وی بیان کرد: اردبیل حق بزرگی بر گردن ایران اسلامی دارد و وظیفه اش را برای کشورمان به خوبی انجام داده است حالا نوبت ایران است که وظیفه اش را نسبت به استان اردبیل انجام دهد.
او اظهار کرد: متاسفانه آنطور که شایسته است به این استان مکتبی و ولایی توجه نشده و انتظار می رود مسئولان کشور برای توسعه و پیشرفت این استان قدمهای عملی خوبی بردارند.
وی از برگزاری هر چه با شکوهتر این همایش در سالهای آتی خبر داد و بیان کرد: رسیدگی بیش از پیش به اردبیل به عنوان نگین تمدن صفوی، تبین مبانی، اندیشه ها و تمدن صفویه در دانشگاهها و حوزه ها و توجه و استفاده از مبانی و شریعت و آموزه های میراث گرانبهای صفویه در اداره مملکت از جمله چشم انداز برگزاری این همایش خواهد بود.
این همایش روز چهارشنبه با سخرناین دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری و تنی چند از اساتید و اندیشمندان داخلی و خارجی گشایش یافت .
نشست های تخصصی این همایش نیز عصر روز چهارشنبه برگزار شد.
خبرنگار: نعمت محسن زاده** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
۶۱۳۰/۶۰۱۶