تهمیدات لازم برای برگزاری حج با عزت وکرامت هموطنان اندیشیده شده است
تهمیدات لازم برای برگزاری حج با عزت وکرامت هموطنان اندیشیده شده است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا ، سید رضا صالحی امیری روز پنجشنبه در همایش آموزشی زائران بیت الله الحرام در زنجان افزود: در یکسال گذشته نظام ، دولت و مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش کردند تا مسیر زیارت خانه خدا ، با رفع موانع و مشکلات آن باز شود […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا ، سید رضا صالحی امیری روز پنجشنبه در همایش آموزشی زائران بیت الله الحرام در زنجان افزود: در یکسال گذشته نظام ، دولت و مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش کردند تا مسیر زیارت خانه خدا ، با رفع موانع و مشکلات آن باز شود و مردم به آرزوی خود برسند.
وی اظهار کرد: هم اکنون در سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری همه پیش بینی ها و تمهیدات لازم برای رفاه، امنیت ، عزت و کرامت حجاج اندیشه شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: حرمین شریفین متعلق به همه جهان اسلام است و آنچه از حجاج تقاضا داریم این است که مبادا خدای ناخواسته از جانب شما بهانه ای دست سعودی ها داده شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امسال حجاج باید بیش از سال های گذشته ضوابط را رعایت کرده و باید نشان دهیم که ملت بزرگ و در اخلاق سرآمد جهان هستیم .
وی اضافه کرد: تلاش بر این بوده که روابط سیاسی ۲ جانبه با عربستان از روابط زیارتی حجاج تفکیک شود و در این میان ۱۴ مساله اصلی وجود داشت که همه انها از جمله موضوعات حمل و نقل، استقرار حجاج ، بهداشت و درمان ، انجام فرائض دینی، دعای کمیل و مراسم برائت از مشرکین مورد توافق قرار گرفت.
صالحی امیری تاکید کرد: نوع رفتار حجاج برای کشورهای اسلامی باید درس آموز باشد و اخلاق و کرامت و عزت اسلامی جزو اصول بشمار می رود ، مبادا بخاطر مسائل فرعی با دیگران مناقشه کنیم و هرجا دیگران بخواهند با شما مناقشه کنند باید صحنه را ترک کنید و در انجام امور حج تابع روحانی و مدیر کاروان خود باشید.
دکتر سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی روز پنجشنبه برای شرکت در آیین اختتامیه همایش ‘کرامت انسانی از منظر رضوی’ و چند برنامه دیگر در سفری یکروزه وارد زنجان شد.
۸۰۶۸/
خبرنگار : حسن اکبری ** انتشار : اسماعیل جهانبخش