مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی: سهل انگاری والدین علت اصلی رشد آسیب های اجتماعی است
مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی: سهل انگاری والدین علت اصلی رشد آسیب های اجتماعی است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا سعید فریور روز پنجشنبه در همایش دختران، حمایت های روانی، اجتماعی و توسعه پایدار افزود: مشارکت جدی خانواده ها برای موفقیت در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی ضروری است و خانواده ها نقش اساسی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارند.وی با بیان اینکه نسل […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا سعید فریور روز پنجشنبه در همایش دختران، حمایت های روانی، اجتماعی و توسعه پایدار افزود: مشارکت جدی خانواده ها برای موفقیت در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی ضروری است و خانواده ها نقش اساسی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارند.
وی با بیان اینکه نسل جوان به ویژه دختران باید در تصمیم گیری های خانوادگی و اجتماعی مشارکت داده شوند، اظهار کرد: حضور نسل جوان در تصمیم های اصلی خانواده و جامعه علاوه بر توانمندسازی آنان در خودباوری و پویایی این نسل موثر بوده و زمینه ساز صیانت جوانان در برابر آسیب های اجتماعی است.
وی اضافه کرد: دختران قشری آسیب پذیر در برابر آسیب های اجتماعی هستند و باید به این قشر توجه اساسی شود زیرا آنان مادران آینده ایران اسلامی هستند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی نیز در این همایش گفت: یکی از دغدغه های اصلی مسئولان استان برنامه ریزی و زمینه سازی برای فردای روشن دختران بی سرپرست و تحت پوشش نهادهای حمایتی استان است.
شهلا تاجفر افزود: دولت به حوزه زنان و مسائل و مشکلات آنان توجه جدی دارد و تمامی تلاش دولتمردان رساندن زنان به جایگاه حقیقی خود در جامعه است.
معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی نیز در این همایش با اشاره به جایگاه دختران در آموزه های دینی اسلام گفت: کشور با بهره مندی از سرمایه عظیم دختران یکی از ارکان تحقق توسعه پایدار را دارد و تحقق این امر مستلزم برنامه ریزی، مداخله درست توام با توانمندسازی و تکریم و حقوق شهروندی است.
مهرداد مطلبی بیان کرد: توانمندسازی دختران هنگامی اتفاق می افتد که این قشر احساس شایستگی کنند و در برابر آسیب های اجتماعی به خودکنترلی برسند که این امر مستلزم این است که افراد جایگاه و ارزش خود را بشناسند.
وی اضافه کرد: هفت مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که سه مقاله برتر انتخاب و امروز معرفی می شود.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، همایش دختران، حمایت های روانی، اجتماعی و توسعه پایدار به مناسبت روز دختر در سالن شهید فیاض بخش بهزیستی ارومیه برگزار شد.
نقش آموزش در حمایت های روانی اجتماعی دختران، نقش ابعاد کلی سلامت دختران در توسعه پایدار، دختران به عنوان سرمایه های اجتماعی جامعه، راهکارهای توانمندسازی دختران در راستای توسعه پایدار و قوانین حقوقی در حمایت های روانی و اجتماعی دختران از محورهای برگزاری این همایش بود.
این همایش با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری معرفی و تجلیل مقالات برتر به کار خود پایان داد.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، سازمان بهزیستی در سال ۱۳۵۹ با هدف خدمت به جامعه محروم و معلولان کشور تاسیس شده است و ۱۸۹ نوع خدمت به جامعه هدف تحت پوشش خود ارائه می کند.
توانمندسازی جامعه هدف، زنان سرپرست خانوار، کودکان بی سرپرست، کودکان بد سرپرست، معلولان جسمی حرکتی، بیماری روانی مزمن، کودکان اوتیسم، معتادان بهبودیافته و سالمندان از اهداف اولویت دار این سازمان است.
در آذربایجان غربی۱۷هزار و ۲۵۰ نفر مستمری بگیر با ۶۸ هزار و ۱۶۰ نفر کل خانوار تحت پوشش، ۴۳ هزار و ۵۰۰ نفر معلول و پنج هزار و ۴۸۶ نفر خانواده های تحت پوشش بهزیستی در حوزه اجتماعی هستند.
۸۱۳۷/۳۰۷۲
**خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی