طرح تکاپو ضعف دارد
طرح تکاپو ضعف دارد

به گزاش خبرنگار مهر، شهرام طهماسبی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: روش استفاده شده در طرح تکاپو، سال هاست به عنوان اولویت در مدل های امکان سنجی برای این سطوح از کار استفاده نمی شود. طهماسبی با اشاره به اینکه امروزه از مدل های امکان سنجی پیشرفته دیگری استفاده می شود، افزود: با توجه […]

به گزاش خبرنگار مهر، شهرام طهماسبی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: روش استفاده شده در طرح تکاپو، سال هاست به عنوان اولویت در مدل های امکان سنجی برای این سطوح از کار استفاده نمی شود.

طهماسبی با اشاره به اینکه امروزه از مدل های امکان سنجی پیشرفته دیگری استفاده می شود، افزود: با توجه به ویژگی های این طرح، روش های به روزی در دنیا وجود دارد که می توانند ما را به نتایج بهتری برسانند.

وی انتخاب بازه زمانی  ۵ ساله برای طرح تکاپو را مطابق با استاندارد ندانست و اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص ساختار اقتصادی استان در بازه های زمانی متفاوت، برای تحلیل درست از این برنامه اقتصادی، باید بازه زمانی ۱۰ الی ۲۰ ساله درنظر گرفته می شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان، موارد یاد شده را از ضعف های این طرح دانست و تصریح کرد: با توجه به تجارب ارزنده قبلی که در آنها از تمام صاحبنظران و دستگاه های اجرایی استفاده شده بود، پیشنهاد میکنم، طرح تکاپو به یک کمیته کارشناسی سپرده شود.

طهماسبی در ادامه با بیان اینکه در تصمیم فعلی به علت کامل نبودن، امکان تغییر وجود دارد، گفت: تحلیل اقتصادی در استان، نیازمند یک حرکت عظیم دسته جمعی است که به موجب آن، مبنای تصمیم گیری، ناشی از یکسری مطالعات و تحلیل های سطح بالاتر و پیشرفته خواهد بود.