بحران آب آشامیدنی در ۱۶۴ روستای زنجان
بحران آب آشامیدنی در ۱۶۴ روستای زنجان

رضا کابلی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان زنجان با ۴۵ روستا، خرمدره و سلطانیه نیز با چهار روستا بیشترین و کمترین روستاهای دارای بحران آب آشامیدنی در استان زنجان هستند.به گفته وی، بیش از ۳۰ روستا نیز در شهرستان های طارم ، خدابنده و ماهنشان دارای بحران آب هستند.مدیرعامل شرکت […]

رضا کابلی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان زنجان با ۴۵ روستا، خرمدره و سلطانیه نیز با چهار روستا بیشترین و کمترین روستاهای دارای بحران آب آشامیدنی در استان زنجان هستند.
به گفته وی، بیش از ۳۰ روستا نیز در شهرستان های طارم ، خدابنده و ماهنشان دارای بحران آب هستند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان ، پایین رفتن سطح آب های زیر زمینی ، مصرف بیش از حد آن در بخش کشاورزی ، فعالیت چاه های غیرمجاز در محدوده چاه های آب و فاضلاب روستایی، انشعاب های غیرمجاز و رعایت نکردن الگوی مصرف توسط مشترکان روستایی را از مهمترین علت های کمبود آب آمیدنی در روستاها بیان کرد.
کابلی به اقدامات شرکت آبفار اشاره کرد و ادامه داد: برخی روستاها چند ساعت ‘جیره بندی’ آب آشامیدنی دارند، آبرسانی برای تعداد دیگری با تانکر انجام می شود به طوریکه برای سرانه آبرسانی برای هر نفر روزانه ۲۰ تا ۳۰ لیتر است.
وی برخورد با مشترکان پرمصرف ، جمع آوری انشعاب های غیرمجاز و اجاره چاه را از راهکارهای خروج از بحران کم آبی در روستاهای استان زنجان برشمرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: یک میلیارد تومان اعتبار برای آب رسانی سیار و اجاره چاه مورد نیاز است که از محل ماده ۱۰ و ۱۲ اعتبارات بحران محسوب می شود.
کابلی یادآورشد: موافقت این اعتبار انجام شده اما تاکنون هیچ تخصیص صورت نگرفته است.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا ، آبرسانی سیار از سه روز گذشته آغاز و تا اواخر آبان امسال ادامه دارد.
شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان ۹۹ هزار و ۹۵۸ مشترک دارد.
۷۳۲۵/۸۰۶۸
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش