نرخ کم مشارکت اقتصادی زنان در استان زنجان
نرخ کم مشارکت اقتصادی زنان در استان زنجان

«حسین امیدمقدم» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: نرخ بیکاری زنجان در سال ۹۲ حدود ۹٫۹ درصد بود و در این میان نرخ بیکاری مردان به ۸٫۷ و زنان به ۱۵٫۴ درصد می‌رسید. همچنین نرخ بیکاری در سال ۹۳ به ۹٫۸، در سال ۹۴ به ۹٫۶ و پارسال به ۹٫۷ درصد رسیده است. این […]

«حسین امیدمقدم» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: نرخ بیکاری زنجان در سال ۹۲ حدود ۹٫۹ درصد بود و در این میان نرخ بیکاری مردان به ۸٫۷ و زنان به ۱۵٫۴ درصد می‌رسید. همچنین نرخ بیکاری در سال ۹۳ به ۹٫۸، در سال ۹۴ به ۹٫۶ و پارسال به ۹٫۷ درصد رسیده است.

این مسئول ادامه داد: در سال ۹۴ نیز نرخ بیکاری کل استان ۹٫۶ درصد بود که در این سال نرخ بیکاری مردان ۸٫۹ درصد و نرخ بیکاری زنان ۱۲٫۷ درصد بوده است. همچنین نرخ بیکاری مردان در پارسال به ۹٫۳ و زنان به ۱۱٫۳ درصد رسید.

وی افزود: این آمار نشان‌دهنده کاهش نرخ بیکاری زنان در استان است اما بررسی ویژگی‌های بازار استان و کشور حکایت از نرخ پایین مشارکت زنان در فعالیت‌های اقتصادی دارد.

امیدمقدم خاطرنشان کرد: وضعیت کشورهای توسعه‌یافته نشان می‌دهد که رابطه مستقیمی میان مشارکت اقتصادی زنان و نرخ توسعه‌یافتگی وجود دارد، این موضوع ضرورت توجه مسئولان به موضوع اشتغالزایی بانوان و فعال‌سازی زنان در جامعه را یادآور می‌شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به میزان مشارکت اقتصادی زنان در استان زنجان، یادآور شد: نرخ مشارکت اقتصادی این استان در سال ۹۳ به میزان ۳۹ درصد بود که میزان مشارکت زنان به ۱۴٫۲ و مردان به ۶۴٫۵ درصد بوده است.

وی تصریح کرد: نرخ مشارکت اقتصادی این استان در سال گذشته، ۴۰٫۸ درصد ثبت شد که میزان مشارکت اقتصادی مردان در آن ۶۶٫۵ و زنان ۱۵٫۶ درصد بود و این نرخ در سال ۹۴ در کل استان ۳۹٫۹ درصد بوده که نرخ مشارکت زنان ر این سال ۱۵٫۳ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی مردان ۶۴٫۷ ثبت شده است.

امیدمقدم تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد در زمینه اشتغال‌زایی در این استان مسئولان به لایه‌های سخت نرخ بیکاری رسیده‌اند و استمرار کاهش این نرخ، اقدامات جدی‌تری را می‌طلبد.

انتهای پیام