نقش موثر کارشناسان رسمی دادگستری در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها
نقش موثر کارشناسان رسمی دادگستری در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، گل محمدی رئیس کل دادگستری استان زنجان در جلسه عمومی سالیانه کارشناسان رسمی دادگستری استان زنجان که با حضور دادستان مرکز استان، معاونین دادگستری،  شاملو عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و رئیس هیات مدیره و کارشناسان برگزار شد، گفت: […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، گل محمدی رئیس کل دادگستری استان زنجان در جلسه عمومی سالیانه کارشناسان رسمی دادگستری استان زنجان که با حضور دادستان مرکز استان، معاونین دادگستری،  شاملو عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و رئیس هیات مدیره و کارشناسان برگزار شد، گفت: خدمت به مردم موهبتی الهی است که خداوند به بندگانش عنایت نموده و خوش به حال کسانی که عمرشان را برای اجرای عدالت و احقاق حق سپری می‌کنند.

وی برنقش موثر کارشناسان رسمی دادگستری در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها و صدور آراء جهت احقاق حق و اجرای عدالت تاکید کرد و افزود: دقت در تجزیه و تحلیل موضوع ارجاع شده جهت کارشناسی و همچنین قابل فهم بودن نظر کارشناسان در پرونده اصحاب دعوی موجبات احقاق حق خواهد بود.

گل محمدی با بیان اینکه کیفیت اجرای قانون از کمیت آن مهمتر است اظهار داشت: در گرو همراهی و همکاری کارشناسان رسمی با قضات در راستای تحقق این امر به عدالت نزدیکتر خواهیم شد.

رئیس شورای قضایی استان زنجان خاطر نشان کرد: اگر ما خودمان را جای اصحاب دعوی قرار دهیم و خداوند را ناظر بر اعمال خود بدانیم قطعا در رسیدگی و نظرات کارشناسی دقیق و جدی خواهیم بود.

گل محمدی رعایت رفتار حرفه‌ای از سوی کارشناسان را مهم وارزشمند برشمرد و تأکید کرد نباید در امر کارشناسی میان طرفین پرونده موضع گیری صورت گیرد بلکه آنچه واقعیت دارد عین آن گزارش و اظهار نظر گردد.

در پایان، جلسه پرسش و پاسخ با حضور معاونین رئیس کل برگزار شد.