توجه ویژه دولت در تامین اعتبارات، تکمیل بیمارستان الغدیر ابهر را شتاب بخشید
توجه ویژه دولت در تامین اعتبارات، تکمیل بیمارستان الغدیر ابهر را شتاب بخشید

محمود یوسفی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی الغدیر ابهر که عملیات اجرایی از سال ۸۸ شروع شد تا تیر ۹۵ ، ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که طی بازدید وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نسبت به تکمیل این پروژه مهم استانی تاکید شد.وی یادآوری کرد: اعتبار […]

محمود یوسفی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی الغدیر ابهر که عملیات اجرایی از سال ۸۸ شروع شد تا تیر ۹۵ ، ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که طی بازدید وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نسبت به تکمیل این پروژه مهم استانی تاکید شد.
وی یادآوری کرد: اعتبار مصوب این پروژه در سال جاری ۲۳۶ میلیارد ریال بود که از این میزان ۲۰۵ میلیارد ریال آن تخصیص یافت ، ابن درحالی است فقط در بازه زمانی سال ۸۸ تا ۹۴ حدود ۲۱۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده بود و حدود معادل همین مبلغ فقط در سال جاری تخصیص داده شد که اقدامی بی سابقه است.
این مسئول خاطرنشان کرد: هم اکنون این پروژه به دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تحویل شده و تجهیزات بیمارستانی آن نیز از سوی متولیان این دانشگاه انجام می گیرد و بزودی با حضور مسئولان کشوری و استانی به بهره برداری می رسد.
یوسفی افزود: .
مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهر سازی استان زنجان ادامه داد: این بیمارستان دز زمینی به مساحت ۳۱ هزار و ۵۰۰ متر مربع و زیر بنای ۱۶ هزار ۷۲۱ متر مربع و در ۶ طبقه با بخش های مختلف احداث شده است.
وی اظهار کرد: این پروژه با اسکلت بتنی، مبتنی بر مباحث عایق های حراراتی مبحث ۱۹ ، دیوارهای پیش ساخته و طبق آیین نامه ۲۸۰۰ بوده و در مجموع می توان گفت، مطابق با استانداردهای ملی ساخته شده است.
یوسفی افزود: مراکز بیمارستانی جزو پروژه های مهم و با اولویت محسوب می شود و تمامی بخشهای آن با مقاومت بالایی ساخته می شود.
وی ابراز کرد: در طراحی اولیه این بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی لحاظ شده بود و پس از بررسی ها و تغییر فضای مورد نیاز به ۲۳۵ تخت افزایش یافت.
به گفته یوسفی، این بیمارستان بخشهای مختلفی مانند داخلی، بستری ، جراحی، زنان و زایمان ، بستری کودکان، رادیولوزی ، فیزیوتراپی ، آزمایشگاهها ، درمانگاههای تخصصی ، اورژانس و دیگر بخشها را در خود جای داده است.

** بیمارستان الغدیر ابهر به زودی بیمار پذیرش می کند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان نیر در ارتباط با وضعیت این پروژه به خبرنگار ایرنا گفت: با تحویل بیمارستان الغدیر ابهر به دانشگاه علوم پزشکی نصب و راه اندازی تجهیزات مورد نیاز این پروژه به صورت کار فشرده ای در حال انجام و تا حدودی زیادی مراحل نهایی خود را می گذراند.
دکتر علیرضا بیگلری افزود: تا کنون بیش از ۴۰ میلیارد تومان برای تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان هزینه شده و می توان گفت، دستگاههای بسیار پیشرفته با هدف ارائه خدمات بهنیه به مردم خریداری شده است.
وی ابراز کرد: این پروژه بامساعدت و توجه ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تخصیص اعتبارات لازم و مدت کوتاهی تکمیل و به پایان رسید و آماده ارائه خدمات به عموم مردم و مراجعه کنندگان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمان بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته بیش از ۱۱۰ پروژه عمرانی و درمانی این دانشگاه در مناطق شهری ور وستایی این استان با حضور مسئولان کشوری به ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری خواهد رسید و به نوعی انقلابی در این بخش محسوب می شود.
وی خاطر نشان کرد: کلینیک ویژه شهر زنجان که در محل سابق بیمارستان شفیعه به لحاظ فیزیکی به پایان رسیده، در صورت تخصیص منابع لازم آن، نصب تجهیزات این پروزه نیز انجام خواهد شد که از جمله پروژه های بی نظیر کشور است.
به گفته وی، با بهره برداری از بیمارستان الغدیر ابهر آرزوی دیرینه مردم این شهرستان برای دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی محقق می شود.
شهرستان ابهر با ۱۵۱ هزار نفر جمعیت در ۸۵ کیلومتری شرق زنجان واقع است.
۷۳۲۰/۸۰۶۸
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش