صنعت نساجی در زنجان جوان و مدرن است
صنعت نساجی در زنجان جوان و مدرن است

سجاد نباتچیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در ایران صنعت نساجی از قدمت طولانی برخوردار بوده و یکی از مهم‌ترین بخش‌های اشتغال‌زا است. به‌ویژه در شرایط کنونی کشور که رفع بحران بیکاری و افزایش درآمدهای ارزی حاصل از صادرات غیرنفتی از مهم‌ترین اهداف اقتصادی کشور است. این مسئول ادامه داد: توجه به این […]

سجاد نباتچیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در ایران صنعت نساجی از قدمت طولانی برخوردار بوده و یکی از مهم‌ترین بخش‌های اشتغال‌زا است. به‌ویژه در شرایط کنونی کشور که رفع بحران بیکاری و افزایش درآمدهای ارزی حاصل از صادرات غیرنفتی از مهم‌ترین اهداف اقتصادی کشور است.

این مسئول ادامه داد: توجه به این صنعت از اهمیت خاص برخوردار است. اهمیت صنایع تولید منسوجات و پوشاک به‌گونه‌ای است که حتی می‌توان اذعان کرد که مسیر صنعتی شدن کشورهای پیشرفته از رشد و توسعه صنایع نساجی آن‌ها نشأت گرفته و در واقع تولید منسوجات مختلف راه را برای صنعتی شدن آن‌ها هموار کرده است.

وی افزود: صنعت نساجی استان زنجان، صنعتی جوان، پویا و مدرن است و این صنعت در استان موقعیت خوبی نسبت به استان‌های دیگر دارد.

نباتچیان با اشاره به مزیت نسبی استان برای سرمایه‌گذاری صنعت نساجی، خاطرنشان کرد: استان زنجان به خاطر آب و هوایی که دارد هزینه سرمایه‌گذاری در آن پایین‌تر از دیگر استان‌ها است و این صنعت رونق خوبی دارد.

رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان یادآور شد: پیشرفت این صنعت در استان با این سرعت، موجب می‌شود که طی یک دهه آینده زنجان از استان اصفهان که قطب مهمی در صنعت نساجی کشور است، پیشی گیرد، البته باید این صنعت در استان حمایت شود چون شکننده است؛ چراکه صنعت نساجی در کشور مرده ولی هنوز در زنجان زنده است.

وی تصریح کرد: چند واحد صنعت نساجی در استان راه‌اندازی شده و چند واحد دیگر هم در حال نصب دستگاه‌های خود است و وضعیت صنعت نساجی در استان زنجان امیدوار کننده است و این صنعت نیاز به سرمایه‌گذار دارد تا توسعه یافته و بتواند علاوه ‌بر تامین نیاز کشور، اشتغال پایدار را در استان ایجاد کند.

نباتچیان اظهار کرد: اشتغال در صنعت نساجی یکی از پرکاربردترین اشتغال‌ها است و در حال حاضر در استان زنجان اشتغال‌زایی در صنعت نساجی موقعیت خوبی دارد و خوشبختانه در استان زنجان درصد اشتغال در صنعت نساجی خوب است.

انتهای پیام