زنجان ۱۶۵۰ بیمار کلیوی دارد
زنجان ۱۶۵۰ بیمار کلیوی دارد

محمد رضا طهماسبی در گفتگو با خبرنگار مهر تعداد بیماران کلیوی در استان زنجان راهزار و ۶۵۰  بیمار اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۵۳ درصد بیماران مرد و ۴۷ درصد زنان هستند و  در این میان ۳۱ درصد بیماران روستایی و ۶۹ درصد شهری است.  مدیر انجمن کلیوی استان زنجان بیماران در حال دیالیز در استان […]

محمد رضا طهماسبی در گفتگو با خبرنگار مهر تعداد بیماران کلیوی در استان زنجان راهزار و ۶۵۰  بیمار اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۵۳ درصد بیماران مرد و ۴۷ درصد زنان هستند و  در این میان ۳۱ درصد بیماران روستایی و ۶۹ درصد شهری است. 

مدیر انجمن کلیوی استان زنجان بیماران در حال دیالیز در استان زنجان زیر ۲۰ سال را ۸ مورد عنوان کردو گفت: در این میان ۵۱ بیمار زیر ۲۰ سال پیوند شده اند و ۳۸ بیمار مراقبتی زیر ۱۲ سال هم وجود دارد. 

وی  یادآور شد: در زمینه های مختلف به بیماران مشاوره داده می شود و از خیرین تقاضا می شود در هر زمینه ای که می توانند انجمن را کمک کنند تا بتوانیم خدمات باکیفیت تری به بیماران ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: بیماران کلیوی برای بهبود نیاز به ورزش دارد و باید برای توسعه و راه اندازی فعالیت های ورزشی مردم خیر دست این انجمن را بگیرند.

مدیر انجمن کلیوی استان زنجان  بر امر پیشگیری از بیماری اشاره کرد و افزود: پیشگیری کم هزینه تر از درمان است بنابراین باید به این امر مهم توجه شود و انجمن کلیوی برای پیشگیری از بیماری تخفیف ۵۰ درصدی هزینه آزمایشات بیماران کلیوی را با معرفی به آزمایشگاه بو علی را در دستور کاری خود دارد و همچنین این انجمن ها در نمایشگاه ها تست قند خون و دیابت را در حاشیه ها نمایشگاه ها برگزار می کند.

طهماسبی گفت: بیماری فشار خون و دیابت از مهم ترین بیماری های تأثیر گذار روی نارسایی کلیه هستند که با ورزش می توان از بروز این بیماری ها و در نهایت نارسایی کلیه جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: حمایت از بیماران کلیوی وظیفه این انجمن است و بر تحقق این امر تلاش می کند و  انجمن کلیوی زنجان، آموزش و پیشگیری به ویژه بیماری های دیابت و فشارخون را از اولویت های کاری خود می داند.

مدیر انجمن کلیوی استان زنجان گفت: پیوند کلیه و دیالیز هزینه هایی را دربردارد که با پیشگیری می توان تعداد بیماران را تقلیل و این هزینه ها را که بر جامعه و خانواده ها وارد می شود، کاهش داد.