۲ هزار و ۵۱۰ زائر از آذربایجان غربی امسال به حج تمتع اعزام می شوند
۲ هزار و ۵۱۰ زائر از آذربایجان غربی امسال به حج تمتع اعزام می شوند

محمدرضا ندیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قرار است ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر در سال جاری از کشورمان در آیین حج ابراهیمی شرکت کنند که سه درصد این افراد را حجاج این استان به خود اختصاص داده اند.وی اضافه کرد: علاوه بر حجاج، ۹۶ نفر عامل اجرایی، مدیر و […]

محمدرضا ندیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قرار است ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر در سال جاری از کشورمان در آیین حج ابراهیمی شرکت کنند که سه درصد این افراد را حجاج این استان به خود اختصاص داده اند.
وی اضافه کرد: علاوه بر حجاج، ۹۶ نفر عامل اجرایی، مدیر و روحانی کاروان، حج امسال را برای زائران اعزامی از آذربایجان غربی مدیریت می کنند.
وی اظهار کرد: زائران اعزامی از آذربایجان غربی ‘مدینه قبل’ هستند و پروازهای تشرف به خانه خدا از این استان از ۲۲ تا ۲۸ مردادماه جاری از ارومیه به مقصد مدینه انجام می شود.
مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی با اشاره به بی مهری های انجام شده به ویژه در فضای مجازی به حج امسال ادامه داد: با وجود تشویش اذهان عمومی در این خصوص، در این استان فرد انصراف دهنده ای از حج نداشتیم و همه حجاجی که زمان اعزام آنها اعلام شده به موقع به حج مشرف می شوند.
ندیری گفت: برنامه ریزی های بسیار خوبی برای حجاج ایرانی در سال جاری اندیشیده شده و هتل ها، خودروهای حمل و نقل عمومی و هواپیماهای درنظر گرفته شده از استانداردهای بسیار بالایی برخوردار است.
وی از برپایی نمایشگاه ویژه تولیدات داخلی برای حجاج، پیش از آغاز موسم حج در آذربایجان غربی خبر داد و افزود: طبق رایزنی های صورت گرفته قرار است قیمت اقلام فروشی در این نمایشگاه در کمترین میزان باشد تا حجاج از این نمایشگاه خریداری کرده و ضمن جلوگیری از خروج ارز، بازارگردی حجاج در عربستان نیز به کمترین میزان برسد.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، همه ساله موسم حج در ماه ذیحجه انجام می شود.
در این آیین اسلامی، میلیون ها زائر از کشورهای مختلف دنیا برای انجام حج تمتع به سرزمین وحی اعزام می شوند.
سال گذشته به علت تیرگی روابط بین ایران و عربستان، فردی از کشورمان به حج تمتع اعزام نشد.
۸۱۳۷/۲۰۹۳ ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی