اصلاحات واقعی در آموزش و پرورش نیاز به تغییر نگرش مدیران دارد
اصلاحات واقعی در آموزش و پرورش نیاز به تغییر نگرش مدیران دارد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا ، یعقوبعلی عبادی روز سه شنبه در جلسه مدیران و معاونان پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان ابهر اظهار کرد: با توجه به رویکرد تمرکز زدایی دولت از مدیریت منابع انسانی و منایع مالی نقش آموزش و پرورش در زمینه سازی و ایجاد تحولات منفی یا مثبت […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا ، یعقوبعلی عبادی روز سه شنبه در جلسه مدیران و معاونان پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان ابهر اظهار کرد: با توجه به رویکرد تمرکز زدایی دولت از مدیریت منابع انسانی و منایع مالی نقش آموزش و پرورش در زمینه سازی و ایجاد تحولات منفی یا مثبت در جامعه بسیار زیاد است.
وی مدیریت درآمد محدود در سازمان با هزینه های نامحدود را حرکتی جهادی دانست و افزود: مدیریت یکپارچه سیستم اطلاعاتی برای تصمیم گیری و برنامه ریزی در آموزش و پرورش ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
عبادی با بیان اینکه مدیریت هیاتی و کدخدامنشی در ساماندهی منابع انسانی و مدیریت منابع مالی نتیجه بخش نیست، یادآور شد: اصلاحات در آموزش و پرورش مستلزم تغییر نگرش مدیران است.
معاون مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی اداره کل ایجاد حساسیت در کنترل هزینه ها و بهره وری در استفاده از منابع انسانی و مالی را از مهمترین نتیجه های موضوع تفویض اختیار برشمرد و تاکید کرد: تفویض اختیار به مناطق و مدارس زمینه ساز بروز خلاقیت ها، افزایش بهره وری و مدیریت منابع براساس نیازها خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه ملاک عملکرد منابع مالی مناطق در سال ۹۶ عملکرد سال ۹۵ به همراه افزایش های سالانه خواهد بود، افزود: منابع حاصل از بهبود مدیریت منابع به همان مناطق بازگشت داده می شود.
عبادی خاطرنشان کرد: موفقیت و کارآمدی حوزه مالی مناطق و به دنبال آ ن اداره کل وابسطه به عملکرد شفاف، فرآیند محور و با برنامه مدیران مدارس است و باید به اجرا نکردن برنامه های دارای بارمالی بدون در نظر گرفتن منابع اعتباری توجه شود.
وی ابراز کرد: با توجه به اینکه تمامی اقدامات مالی مناطق باید در کمیته برنامه ریزی مطرح و به تصویب این کمیته برسد مهمترین الزام اجرای برنامه تفویض اختیار تشکیل کمیته درآمدی، فعال کردن کمیته برنامه ریزی و گزارش گیری از مدارس است.
۷۳۲۴/۸۰۶۸
خبرنگار: اکرم بیات** انتشار دهنده : اسماعیل جهانبخش