فرماندار میانه: روال اداری سخت باعث سرمایه گریزی شده است
فرماندار میانه: روال اداری سخت باعث سرمایه گریزی شده است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، حمید شکری روز سه شنبه در جلسه امور اراضی شهرستان اظهار کرد: متاسفانه در حوزه حریم اراضی برای احداث یک واحد تولیدی مرتبط با بخش کشاورزی مانند میوه خشک کنی در ارائه مجوز صنایع و استعلام با مشکل مواجه هستیم زیرا زمین چسبیده به زنجان را […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، حمید شکری روز سه شنبه در جلسه امور اراضی شهرستان اظهار کرد: متاسفانه در حوزه حریم اراضی برای احداث یک واحد تولیدی مرتبط با بخش کشاورزی مانند میوه خشک کنی در ارائه مجوز صنایع و استعلام با مشکل مواجه هستیم زیرا زمین چسبیده به زنجان را نیز محدوده شهر اعلام می کنند.
وی ادامه داد: در بحث اقتصاد مقاومتی وقتی موفق به جذب سرمایه گذار در قالب کمیته های مختلف با هدف ایجاد اشتغال می شویم، واگذاری زمین و تغییر کاربری یک تا دو سال زمان می برد که این امر مغایر با اهداف و سیاست های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.
فرماندار میانه با بیان اینکه محدوده حریم هر شهر ۳ تا ۵ برابر وسعت آن محسوب می شود گفت: متاسفانه حریم شهر میانه را ۶۲ برابر حساب می کنند که این امر مشکلی بزرگ محسوب شده و واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران را سردرگم کرده است.
مدیر امور اراضی آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه ما با طرح های تولیدی کشاورزی، غیر کشاورزی و صنایع کوچک زودبازده که در حریم بوده و جزو اراضی غیر ملی باشد مشکلی نداشته و استعلام انجام نمی دهیم، گفت: موارد حوزه اراضی ملی را باید با راه و شهرسازی حل و فصل کنید.
علی جعفروند از آمادگی امور اراضی استان برای تحویل زمین به سرمایه گذاران شهرستان با هدایت به طرف اراضی ملی خبر داد و افزود: اراضی ملی تغییر کاربری نمی خواهد و ما متولی تعیین کاربری اراضی زراعی و باغی به غیر کشاورزی هستیم که پس از ارائه مجوز موضوع به کارگروه امور زیربنایی ارجاع داده می شود.
شهرستان میانه با جمعیت ۱۹۰ هزار نفر، دارای چهار بخش، پنج شهر، ۱۷ دهستان و بالغ بر ۳۳۰ روستاست که در فاصله ۱۶۵ کیلومتری جنوب شرقی تبریز واقع است.
خبرنگار: زهره غلامی ** انتشار : رستگار
۷۲۳۱/۶۱۳۲/۶۱۸۳