همایش بین المللی نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت و احیای هویت ایرانی در اردبیل برگزار می شود
همایش بین المللی نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت و احیای هویت ایرانی در اردبیل برگزار می شود

این همایش به مناسبت چهارم مرداد روز بزرگداشت اردبیل روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برگزار می شود و دکتر ولایتی به عنوان میهمان ویژه پیرامون نقش سلسله صفویه در تقویت مکتوب اهل بیت (ع) و احیای هویت بین المللی سخنرانی می کند.چهارم مرداد ماه سالگرد به قدرت رسیدن سلسله صفویه از سوی شورای فرهنگ عمومی در […]

این همایش به مناسبت چهارم مرداد روز بزرگداشت اردبیل روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برگزار می شود و دکتر ولایتی به عنوان میهمان ویژه پیرامون نقش سلسله صفویه در تقویت مکتوب اهل بیت (ع) و احیای هویت بین المللی سخنرانی می کند.
چهارم مرداد ماه سالگرد به قدرت رسیدن سلسله صفویه از سوی شورای فرهنگ عمومی در تقویم تاریخ کشور به عنوان ‘روز ملی اردبیل’ نامیده شده است.
در این همایش ملی و بین المللی چهره ها و شخصیت های برجسته فرهنگی، تاریخ سیاسی و هنری ایران و کشورهای همجوار حضور خواهند داشت.
در این همایش همچنین از کتاب ‘ایران در عهد صفوی’ از مجموعه ‘تاریخ کهن و معاصر ایران ‌زمین’ به قلم دکتر ولایتی و ‘نقش شیعه در فرهنگ و تمدن اسلام و ایران’ به قلم وی که در ترکیه به زبان ترکی از سوی موسسه انتشارات کوثر با همکاری وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استانبول ترکیه ترجمه و منتشر شده رونمایی خواهد شد.
سیدناصر اسحاقی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و دبیر همایش ‘نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت و احیای هویت ایرانی’ گفت: ۵۴ مقاله به دبیر خانه این همایش ارسال شده است.
وی در تشریح اقدامات انجام شده برای برگزاری این همایش افزود: سال ۱۳۹۵ در شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل طرح برگزاری همایش ‘نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت و احیای هویت ایرانی’ توسط ریاست شورا مطرح شد که به خاطر همبستگی موضوع با تاریخ و فرهنگ و دیانت مردم اردبیل مورد تصویب اکثریت اعضا قرار گرفت و مقرر شد این همایش در اردبیل برگزار شود.
وی بیان کرد: بر اساس مصوبه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران مرکز تحقیقات صفویه در اردبیل راه اندازی می شود.
خبرنگار و انتشار: سیفعلی موسی زاده
۶۰۱۶