تجلیل از ۲ استاد برجسته دانشگاه در اردبیل
تجلیل از ۲ استاد برجسته دانشگاه در اردبیل

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، مدیر بنیاد نخبگان استان اردبیل در این آئین بر ترویج فرهنگ نخبه پروری و تجلیل از فرهیختگان تاکید کرد و گفت: این بنیاد تجلیل از فرهیختگان و دانشمندان را در دستور کار قرار داده تا از این طریق فرهنگ نخبه پروری و پاسداشت ارزش های علمی […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، مدیر بنیاد نخبگان استان اردبیل در این آئین بر ترویج فرهنگ نخبه پروری و تجلیل از فرهیختگان تاکید کرد و گفت: این بنیاد تجلیل از فرهیختگان و دانشمندان را در دستور کار قرار داده تا از این طریق فرهنگ نخبه پروری و پاسداشت ارزش های علمی ارتقا یابد.
دکتر حسین شایقی افزود: تجلیل از نخبگان ،نخبه پروری و نخبه شناسی از اهداف اصلی بنیاد ملی نخبگان استان است تا مفاخر علمی کشور شناسایی و به مردم معرفی شوند.
وی اظهار کرد: تجلیل از این ۲ بزرگوار و استاد برجسته اردبیلی با همکاری انجمن مددکار اجتماعی ،دانشگاه محقق اردبیلی و انجمن مدیریت دولتی ،استانداری اردبیل و بنیاد نخبگان استان با هدف شناساندن آنان به جامعه و استفاده از خدمات ارزنده آنان در رشته های تخصصی آنان می باشد.
مدیر بنیاد نخبگان استان اردبیل با بیان اینکه دانشمندان ،فرهیختگان و نخبگان علمی سرمایه ملت هستند افزود: این دانشمندان و نخبگان هستند که می توانند در توسعه پایدار و همه جانبه نقش مهمی را در کشور ایفا کنند.
شایقی گفت: اردبیل مهد سرآمدان و فرهیختگانی است که لازم است همه آنها شناسایی و مورد تجلیل قرار گیرند.
در این آئین از استادان دانشگاه دکتر محمد زاهدی اصل و دکتر داور شیخاوندی تجلیل شد.
دکتر محمد زاهدی اصل در سال ۱۳۲۴ در روستای نیار اردبیل متولد شد، مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را به ترتیب در رشته مددکاری اجتماعی و مدیریت امور فرهنگی در تهران گذراند و دکترای مدیریت اجتماعی را در سال ۱۳۶۷ در ترکیه اخذ کرد.
وی یکی از مددکاران با تجربه‌ای است که اسلوب، دانش و تکنیک این حرفه را در کلاس
های درس آموزشگاه خدمات اجتماعی آموخته و پس از آن سال های طولانی تلاش و تحقیق و تدریس و تالیف را پشت سر گذاشته است.
در حال حاضر وی در دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه شاهد و امام حسین (ع) به تدریس خدمات اجتماعی، مددکاری جامعه‌ای و … در مقاطع مختلف می‌پردازد
دکتر داور شیخاوندی متولد سال ۱۳۱۲ اردبیل است که تحصیلات کارشناسی را در دانشسرای عالی تهران، کارشناسی ارشد و دکترای جامعه شناسی را از دانشگاه سوربن پاریس اخذ کرده است.
تدریس در دانشگاه کلمبیای نیویورک، تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی و کارهای تحقیقاتی در اسپانیا و فرانسه از جمله فعالیت های وی می باشد.
دکتر شیخاوندی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و مدیرگروه مسائل و آسیب‌های اجتماعی علمی- تخصصی انجمن جامعه شناسی ایران هم است .
خبرنگار: یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
۷۱۱۰/ ۱۲۵۷