واقع گرایی در انعکاس اخبار، ویژگی برجسته ایرنا در اطلاع رسانی است
واقع گرایی در انعکاس اخبار، ویژگی برجسته ایرنا در اطلاع رسانی است

امیرعلی نیکبخش روز سه شنبه در بازدید از ایرنا مرکز زنجان افزود: متاسفانه برخی رسانه ها انعکاس برخی اخبار را بدون بررسی های لازم و سنجش وضعیت جامعه انجام می دهند و با برخی بزرگ نمایی ها در صدد هستند تا افکار منفی را به جامعه القا کنند.وی با قدردانی از همراهی خبرگزاری ایرنا مرکز […]

امیرعلی نیکبخش روز سه شنبه در بازدید از ایرنا مرکز زنجان افزود: متاسفانه برخی رسانه ها انعکاس برخی اخبار را بدون بررسی های لازم و سنجش وضعیت جامعه انجام می دهند و با برخی بزرگ نمایی ها در صدد هستند تا افکار منفی را به جامعه القا کنند.
وی با قدردانی از همراهی خبرگزاری ایرنا مرکز زنجان در انعکاس اخبار حوزه کتاب و کتابخوانی ، اظهار کرد: این رسانه دارای ظرفیت های بالایی در حوزه اطلاع رسانی است.
نیکبخش به قرابت حوزه کتاب و کتابخوانی با حوزه اطلاع رسانی اشاره کرد و گفت: هر چه اطلاعات و آگاهی افراد زیاد شود به تبع آن از میزان خطا و غفلت آنان نیز کاسته می شود و این امر در نتیجه کتابخوانی و کسب اخبار و داشتن اطلاعات بروز حاصل خواهد شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت ۹۲ باب کتابخانه عمومی در سطح این استان اشاره و یادآوری کرد: ۲۵ باب از ایاین کتابخانه ها در روستاها واقع هستند.
وی با بیان اینکه میزان عضویت در کتابخانه های زنجان از میانگین کشوری بالاتر است، افزود: در زمان حاضر ۷۸ هزار نفر در این استان در کتابخانه های عمومی عضو هستند که این میزان ۷٫۵ درصد جمعیت استان است.
نیکبخش اظهار کرد: زنجان در شاخص های مهم مرتبط با موضوع کتاب و کتابخوانی همچون تعداد کتابخانه ها، تعداد اعضا، میزان منابع و میزان مراجعه و امانت کتاب، به طور میانگین جزو پنج استان برتر کشور است.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز زنجان نیز در این دیدار ایرنا را رسانه نظام خواند و گفت : این رسانه از طرفی عملکرد نظام و دولت و از طرفی دیگر مطالبات مردم را برای اطلاع و پیگیری مسئولان و دست اندرکاران منتشر می کند.
اسماعیل جهانبخش افزود: ایرنا بدنبال ارایه و انتشار اطلاعات از مراجع و منابع رسمی و قانونی است که شامل عدد ، آمار ، مصداق و قیاس می شود که نتیجه آن باید بر مخاطب تاثیر بگذارد ، این مقوله با ‘نظر’ تفاوت دارد.
وی با اشاره به سیاست گذاریها و ماموریت های ایرنا خاطرنشان کرد: حدود ۷۰ درصد فرآرده های خبری این مرکز تولیدی و ۳۰ درصد نیز پوششی و دریافتی است ، اگر چه حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی نیز از اولویت های این رسانه بشمار می رود.
وی اظهار کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز زنجان ضمن حضور در همه رویدادهای خبری بدنبال بیان و انعکاس ظرفیت های استان زنجان بویژه در حوزه های کشاورزی ، صنعت و معدن و گردشگری است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و هیات همراه از بخشهای مختلف ایرنا زنجان بازدید کردند و در جریان تولید فرآورده های خبری این رسانه قرار گرفتند.
۷۳۱۲/۸۰۶۸
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش