دمای هوای تیر زنجان در مقایسه با میانگین ۱۰سال گذشته ۲درجه افزایش دارد
دمای هوای تیر زنجان در مقایسه با میانگین ۱۰سال گذشته ۲درجه افزایش دارد

احد یاغموری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بررسی ها نشان می دهد، دمای میانگین هوای شهر زنجان طی ماه تیر در ۳۰ سال گذشته ۲۲٫۶ درجه ، ۱۰ سال ۲۳٫۶ درجه ، مدت مشابه پارسال ۲۴٫۷ درجه و امسال نیز ۲۵٫۵ درجه بالای صفر بوده است.وی یادآوری کرد: بر این […]

احد یاغموری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بررسی ها نشان می دهد، دمای میانگین هوای شهر زنجان طی ماه تیر در ۳۰ سال گذشته ۲۲٫۶ درجه ، ۱۰ سال ۲۳٫۶ درجه ، مدت مشابه پارسال ۲۴٫۷ درجه و امسال نیز ۲۵٫۵ درجه بالای صفر بوده است.
وی یادآوری کرد: بر این اساس می توان گفت، دمای هوای تیر امسال شهر زنجان در مقایسه با میانگین بلند مدت و ۱۰ سال گذشته افزایش نشان می دهد و این رخداد به عوامل متعددی بستگی دارد.
یاغموری افزود: با توجه به تغییرات اطلاعات هواشناسی سال های اخیر از قبیل دما، باد، بارش و یخبندان در صورت امکان از آخرین و به روزترین تحلیل های هواشناسی استقاده می شود.
وی بیان کرد: مرداد گرمترین ماه سال شهر زنجان محسوب می شود و بر این اساس میانگین دمای این ماه نیز در مقایسه با ۱۰و ۳۰ سال گذشته به ترتیب ۲۶٫۶ و ۲۴٫۵ درجه بالای صفر بوده است.
مدیرکل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: افزایش دما در تمامی ماهها به صورت یکسان نبوده و در ماههای بهمن و اسفند بسیار چشمگیرتر بوده به طوری که در مقایسه با میانگین ۱۰ سال گذسته نسبت به ۳۰ سال گذشته ۲ درجه ای افزایش نشان می دهد.
وی خاطر نشان کرد: افزایش دما در ماههای بهمن و اسفند منجر به کاهش پوشش برف شده و از سوی دیگر تحلیل ها نیز بیانگر آن است که تعداد روزهای یخنبدان این شهر که در گذشته ۱۱۴ روز و به زیر صفر نیز می رسید، هم اکنون به ۱۰۴ روز کاهش یافته است.
۷۳۲۰/ ۸۰۶۸
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش