صادر کنندگان زنجانی سال گذشته  ۳۵۴ میلیون دلار صادرات داشتند
صادر کنندگان زنجانی سال گذشته  ۳۵۴ میلیون دلار صادرات داشتند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، مهدی رنگ‌رونا شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: صادر کنندگان استان زنجان در سال ۹۵ حدود ۳۵۴ میلیون دلار صادرات داشتند که بیش از ۷۰ درصد این صادرات مربوط به کشور ترکیه بوده است.  وی اظهار کرد: تجار زنجانی حتی برای تاسیس یک شرکت در ترکیه دچار مشکل […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، مهدی رنگ‌رونا شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: صادر کنندگان استان زنجان در سال ۹۵ حدود ۳۵۴ میلیون دلار صادرات داشتند که بیش از ۷۰ درصد این صادرات مربوط به کشور ترکیه بوده است. 

وی اظهار کرد: تجار زنجانی حتی برای تاسیس یک شرکت در ترکیه دچار مشکل می شوند بنابراین باید افتتاح حساب در ترکیه برای تجار ایرانی باشد تا دچار مشکل نشوند. 

دبیر اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان گفت: برای تسهیل برخی امور برای تجار و بازرگانان در گمرک، صادرکننده در استرداد ارزش افزوده مشکل دارد. 

رنگ رونا تصریح کرد: ۸۰ صادرکننده در استان زنجان فعالیت دارند که از این میان ۲۵ واحد صادراتی درگیر مشکلات گمرکی هستند که باید حل شود تا صادر کنندگان بتوانند در اقتصاد استان نقش افرینی کنند. 

وی گفت:  واحدهای تولیدی در استان زنجان علیرغم مشکلات اقتصادی عملکرد خوبی را در استان دارند و باید این عملکرد با رفع مشکلات رفع شود. 

دبیر اتحادیه صادر کنندگان استان زنجان  با اشاره به شعار سال نامگذاری شده از سوی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی ،تولید و اشتغال گفت: اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است و در ابتدای سال رهبری راهبردهای اقتصاد مقاومتی را برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال تبیین کردند.

رنگ رونا تصریح کرد:تمام مشکلات باید با برنامه ریزی و کانال تولید انجام شود و در این راستا در سال گذشته واحدهای تولیدی زیادی وارد چرخه تولید شدند و دولت حمایت خوبی داشت.