طرح ملی شهاب موجب شناسایی بیش از ۱۸ هزار استعداد برتر شد
طرح ملی شهاب موجب شناسایی بیش از ۱۸ هزار استعداد برتر شد

وحید رشتچی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با همکاری آموزش و پرورش اجرا و توسط این بنیاد به جد نظارت می شود.رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان تصریح کرد: طرح ملی شهاب در راستای شناسایی و هدایت استعداد های برتر دانش آموزی از مقطع ابتدایی تا پیش دانشگاهی اجرا […]

وحید رشتچی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با همکاری آموزش و پرورش اجرا و توسط این بنیاد به جد نظارت می شود.
رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان تصریح کرد: طرح ملی شهاب در راستای شناسایی و هدایت استعداد های برتر دانش آموزی از مقطع ابتدایی تا پیش دانشگاهی اجرا می شود.
رشتچی بیان کرد: هم اکنون در ۶ منطقه این طرح را دنبال می کنیم، اما قصد داریم طبق برنامه از سال تحصیلی جدید تمام مناطق ۱۴ گانه آموزش و پرورش را پوشش دهیم.
وی با بیان اینکه دانشجویان تا ابتدای شهریور آینده مهلت دارند تا درخواست جوایز تحصیلی خود را به این بنیاد ارائه دهند، گفت: این جوایز در چهار حوزه آموزش، پژوهش، فناوری و فرهنگ ارزیابی می شود.
رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان افزود: علاقه مندان می توانند با مراجعه به soraya.bmn.ir ثبت نام خود را انجام دهند.
رشتچی با اشاره به لزوم آگاه بخشی نخبگان در حوزه های مختلف، گفت: در راستای آشنایی نخبگان با حقوق خود، کارگاه های آموزشی طی سال برگزار و به سوالات این حوزه پاسخ داده می شود.
وی حمایت مسئولان و دستگاه های اجرایی از نخبگان را بستر ساز پیشرفت های نوین در استان خواند و عنوان کرد: این بنیاد نیز با اعطای تسهیلات و جوایز حمایتی ، تلاش می کند تا نقش خود را در حمایت از نخبگان ایفا کند.
رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان اظهار کرد: اعطلای تسهیلات سربازی ماهانه به پنج نفر ، پژوهش یاری ۱۷ نفر ، حمایت از پایان نامه چهار نفر ، حمایت از هسته های دانشجویی ، پرداخت بیمه اشتغال ، هدیه ازدواج و ودیعه مسکن از جمله فعالیت های مهم حمایتی از نخبگان، مخترعان و استعدادهای برتر بشمار می آید.
رشتچی با اشاره به ضرورت تعامل بین بنیاد و دستگاه های اجرای دولتی و غیردولتی، گفت: در همین راستا بنیاد ملی نخبگان با جمعیت هلال احمر کشور تفاهم نامه همکاری امضا کرده تا از ظرفیت نخبگان در این جمعیت استفاده گردد و در این استان نیز همین روند دنبال می شود.
وی افزود: با همکاری های انجام گرفته بین شرکت های دانش بنیان بزرگ خصوصی و دولتی، اعضای این بنیاد توانستند بیش از ۱۰ بازدید تخصصی مهم و کاربردی از این مجموعه ها داشته و به تبادل اطلاعات بپردازند.
رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان گسترش فرهنگ کارآفرینی و بسط آن به سطح جامعه را لازمه پیشرفت نسل جوان دانست و عنوان کرد: اگر جوان امروزی کار را فقط در امور دولتی تعریف نکرده و بتواند خود را با کارآفرینی و ایجاد مشاغل مختلف وفق دهد، به یقین جامعه در آینده از نظر اقتصادی پیشرفت خواهد داشت.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، استان زنجان ظرفیت های بالایی در تبدیل شدن به قطب آی تی کشور و اشتغال زایی با فعالیت شرکت های دانش بنیان دارد ، بنابراین بنیاد نخبگان استان می تواند گام های موثری در ثبات وضعیت اقتصادی و رشد آن در زنجان ایفا کند.
شناسایی نخبگان، حمایت و پشتیبانی از آنها و نظارت بر امور مصرح در اساس نامه بنیاد از جمله ماموریت های مهم محسوب می شود.
۳۲۱۶/۸۰۶۸
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش