ظرفیت ایجاد ۲ هزار شغل در حوزه فرش اردبیل وجود دارد
ظرفیت ایجاد ۲ هزار شغل در حوزه فرش اردبیل وجود دارد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، سید حامد عاملی عصر دوشنبه در آیین بازگشایی یازدهمین دوره نمایشگاه فرش دستبافت در اردبیل تصریح کرد: ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی برای حوزه فرش در کشور پیش‌بینی شده که سهمیه استان بالغ بر ۵۰۰ شغل است. وی افزود: این در حالی است که اگر […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، سید حامد عاملی عصر دوشنبه در آیین بازگشایی یازدهمین دوره نمایشگاه فرش دستبافت در اردبیل تصریح کرد: ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی برای حوزه فرش در کشور پیش‌بینی شده که سهمیه استان بالغ بر ۵۰۰ شغل است.

وی افزود: این در حالی است که اگر دستگاه‌های متولی حمایت لازم را داشته باشند می‌توان برای دو هزار نفر شغل ایجاد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: به منظور بهبود وضعیت فرش اردبیل، خوشه فرش تشکیل شده و بر اساس تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد مجموعه‌های رنگ رزی گیاهی و شیمیایی راه‌اندازی شده است.

عاملی به پیگیری راه‌اندازی شهرک فرش اشاره کرد و گفت: علاوه بر این برپایی نمایشگاه و فروشگاه دائمی نیز در طول سال پیگیری و اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته تک‌بافی فرش کاهش یافته و منجر به ایجاد کارگاه‌های فرش‌بافی شده است، اضافه کرد: علاوه بر این سال گذشته  ۶۵۰ نفر و امسال ۱۰۰ نفر جهت دریافت تسهیلات فنی اعتباری به بانک صادرات معرفی شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با ابراز گله‌مندی از وضعیت بیمه و معافیت مالیاتی قالی‌بافان متذکر شد: امید می‌رود مشکل بیمه قالی‌بافان رفع شده و در راستای معافیت مالیاتی تولیدکنندگان قانون قبلی مجدداً احیا شود.