کشورهای همسایه رقیب جدی فرش ایران/صادرات فرش مطلوب نیست
کشورهای همسایه رقیب جدی فرش ایران/صادرات فرش مطلوب نیست

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، محمد فیضی عصر دوشنبه در آیین بازگشایی یازدهمین دوره نمایشگاه فرش دستبافت در اردبیل تصریح کرد: صادرات فرش ایران ۳۵۰ میلیون دلار و صادرات صنایع‌دستی ۲۰۰ میلیون دلار محاسبه شده است که تنها تأملی در این ارقام نشان می‌دهد وضعیت مطلوبی نداریم. وی افزود: سهم […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، محمد فیضی عصر دوشنبه در آیین بازگشایی یازدهمین دوره نمایشگاه فرش دستبافت در اردبیل تصریح کرد: صادرات فرش ایران ۳۵۰ میلیون دلار و صادرات صنایع‌دستی ۲۰۰ میلیون دلار محاسبه شده است که تنها تأملی در این ارقام نشان می‌دهد وضعیت مطلوبی نداریم.

وی افزود: سهم فرش دستبافت از صادرات کشور مطلوب نیست و این در حالی است که کشورهایی همچون افغانستان، پاکستان و هندوستان در تولید و صادرات روند رو به بهبودی دارند.

عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون فرش و صنایع‌دستی مجلس این فراکسیون را بزرگ‌ترین فراکسیون مجلس دانست و گفت: ضروری است از تمامی ظرفیت‌های موجود به منظور توسعه صادرات فرش دستبافت و بهبود بازار این محصول استفاده کرد.

فیضی تأکید کرد: مجلس طرح حمایت از هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی و فرش را در دستور کار داشته و به دنبال ایجاد زمینه‌های بهبود فعالیت هنرمندان است.

وی با اشاره به پیش‌بینی اعتبار ۱.۵ میلیارد دلاری برای بخش روستایی متذکر شد: می‌بایست سهم مطلوبی برای فرش پیش‌بینی شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به ضرورت رفع مشکل بیمه فرش‌بافان ادامه داد: از ۵۰ هزار بافنده در استان تنها ۱۲ هزار نفر بیمه شده هستند و درخواست شده گروهی که شناسنامه دارند تحت پوشش قرار گیرند.