توقیف ۹۹ اصله چوب و الوار قاچاق در نیر
توقیف ۹۹ اصله چوب و الوار قاچاق در نیر

روزبه توحیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این چوب های قاچاق در یک دستگاه خودرو نیسان که از سمت جاده فرعی از اردبیل عازم شهرستان میانه جاسازی شده بود که با هوشیاری ماموران انتظامی و یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان نیر کشف شد.او اظهار کرد: امسال ۱۰۱ اصله الوار جنگلی […]

روزبه توحیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این چوب های قاچاق در یک دستگاه خودرو نیسان که از سمت جاده فرعی از اردبیل عازم شهرستان میانه جاسازی شده بود که با هوشیاری ماموران انتظامی و یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان نیر کشف شد.
او اظهار کرد: امسال ۱۰۱ اصله الوار جنگلی قاچاق از نوع راش و توسکا به ارزش ۶۵ میلیون ریال از قاچاقچیان الوار جنگلی در این شهرستان کشف و ضبط شده است.
توحیدی افزود: قاچاقچیان الوار جنگلی غیربومی بودند.
او گفت: قاچاق خاک پیت ، چوب آلات و زغال ممنوع بوده و ماموران یگان این اداره به صورت شبانه روزی در مسیرهای قاچاق حضور داشته و با قاچاقچیان برخورد جدی خواهند کرد.
وی از دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی توسط افراد سودجو و قاچاق خاک پیت و الوار جنگلی و زغال مراتب را به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.
شهرستان نیر در ۳۰ کیلومتری جنوب اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی استان های اردبیل و آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار: شهرام اصالت نیری ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
۷۱۱۶/۶۰۱۸