وزش باد شدید در شش استان کشور
وزش باد شدید در شش استان کشور

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها امروز و فردا به سبب نفوذ جریانات خنک شمالی و گذر امواج تراز میانی جو، کاهش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر رخ می‌دهد، اظهار کرد: طی این دو روز رگبار باران، گاهی همراه با […]

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها امروز و فردا به سبب نفوذ جریانات خنک شمالی و گذر امواج تراز میانی جو، کاهش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر رخ می‌دهد، اظهار کرد: طی این دو روز رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد در گیلان، برخی نقاط مازندران و اردبیل، بخش‌های شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و در روز چهارشنبه (۴ مرداد) بارش پراکنده در شرق گیلان، مازندران و ارتفاعات استان‌های گلستان و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از روز چهارشنبه (۴ مرداد) تا اواسط هفته آینده روند افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود. از این‌رو توصیه می‌شود اقدامات لازم جهت مدیریت مصرف بهینه انرژی انجام شود. در سه روز آینده پدیده غالب در شرق کشور به ویژه منظقه زابل وزش باد شدید و در بعضی ساعات گردوخاک است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه در این مدت به سبب افزایش سرعت وزش باد در جنوب عراق، در استان‌های خوزستان، ایلام و احتمالا بوشهر باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: در سه روز آینده در جنوب سمنان، جنوب تهران، قم، مرکزی و شمال اصفهان وزش باد و وقوع گرد و خاک دور از انتظار نیست. شرق دریای عمان در سه روز آینده و خلیج فارس در روز چهارشنبه (۴ مرداد) مواج خواهد بود.

وظیفه درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران روز سه‌شنبه (۳ مرداد) کمی ابری گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (۴ مرداد) کمی ابری، همراه با وزش باد در بعد ازظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان در مورد گرمترین و خنکترین شهرها اظهار کرد: اهواز با بیشینه و کمینه دمای ۵۰ و ۳۲ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با بیشینه و کمینه دمای ۲۷ و ۱۳ درجه سانتیگراد خنکترین شهرهای کشور طی فردا هستند.

انتهای پیام