حضور هلال احمر زنجان در ۹۱ حادثه جاده ای و شهری
حضور هلال احمر زنجان در ۹۱ حادثه جاده ای و شهری

شهرام میرزایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: ۷۷ مورد این حوادث، مربوط به تصادف رانندگی جاده ای، ۶ مورد آتش سوزی جنگل و مرتع، یک مورد خدمات حضوری، سه فقره خدمات مناسبتی، یک مورد غرق شدگی، یک مورد سیل و آبگرفتگی و ۲ مورد دیگر نیز مربوط به حوادث شهری روستایی […]

شهرام میرزایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: ۷۷ مورد این حوادث، مربوط به تصادف رانندگی جاده ای، ۶ مورد آتش سوزی جنگل و مرتع، یک مورد خدمات حضوری، سه فقره خدمات مناسبتی، یک مورد غرق شدگی، یک مورد سیل و آبگرفتگی و ۲ مورد دیگر نیز مربوط به حوادث شهری روستایی بود.
وی اظهار کرد: متاسفانه بر اثر این حوادث ۱۳ نفر فوت شدند که هشت نفر آنان به علت وقوع تصادف رانندگی ، یک نفر به خاطر شنا در سد و چهار نفر نیز با ریزش دیواره چاه آب جان باختند.
میرزایی خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۸۶ تیم عملیات جمعیت هلال احمر زنجان با ۶۵۵ نجاتگر ،۱۰۱دستگاه آمبولانس ، ۶۵ دستگاه خودرو نجات و ۱۴ خودرو کمک دار به صحنه ۹۱ حادثه جاده ای و شهری اعزام شده بود.
این مسئول اضافه کرد: بر اثر ۷۷ مورد تصادف رانندگی جاده ای، تعداد ۲۹۶ نفر دچار حادثه شدند که ۱۶۷ نفر آنان مصدوم بودند که ۱۴ نفر درمحل درمان شدند ۴۲ نفرشان توسط آمبولانس های هلال احمر و ۱۱۱ نفر نیز با استفاده از آمبولانس های اورژانس به منظور مداوا و درمان به مراکز درمانی انتقال یافتند.
میرزایی افزود: ۳۹۷ نجاتگر با ۸۱ دستگاه آمبولانس، ۶۵ خودرو نجات و چهار دستگاه خودرو کمک دار در قالب ۱۵۱ تیم عملیاتی به یاری ۲۹۶ حادثه دیده جاده ای شتافتند.
وی یادآور شد: حادثه غرق شدگی نیز در سد گلابر واقع در اراضی شهرستان ایجرود اتفاق افتاد که متاسفانه در این حادثه نیز یک جوان ۱۹ ساله خدابنده ای به علت ناآشنایی به فن شنا به کام مرگ فرو رفت.
میرزایی افزود: در حادثه سیل گرفتگی نیز که در منطقه ایجرود رخ داد پنج خانوار در مجموع با ۲۵ نفر جمعیت، آسیب دیده بودند که عوامل جمعیت هلال احمر زنجان با استفاده از تجهیزات و امکانات دراختیار به این افراد کمک کردند.
وی ادامه داد: در حوادث شهری روستایی نیز ، امدادگران این جمعیت به یاری یک زن باردار و یک حادثه دیده شتافتند و توانستند زن باردار را به بیمارستان انتقال دهند اما حین کمک به مقنی گرفتار در چاه ، ۲ تن از امدادگران این جمعیت و یک نفر از اهالی روستای استرود زرین رود از توابع شهرستان خدابنده نیز با ریزش دیوار چاه آب و سقوط به عمق چاه ۳۰ متری جانشان را از دست دادند و یک امدادگر مصدوم نیز به بیمارستان منتقل شد.
میرزایی افزود: امدادگران این جمعیت در سه مورد خدمات مناسبتی نیز که مربوط به روزهای عید فطر، روز قدس و برنامه های فرهنگی در مجموعه فرهنگی و تفریحی گاوازنگ بود به یاری یکهزار و ۴۳۶ نفر شتافتند.
۶۰۸۴/۸۰۶۸
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش