زنجان در تعداد ایستگاههای آتش نشانی به حد استاندارد رسیده است
زنجان در تعداد ایستگاههای آتش نشانی به حد استاندارد رسیده است

حمیدرضا یاختی فر روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۶ ایستگاه آتش نشانی در مناطق مختلف شهر زنجان هنگام بروز حوادث و سوانح مختلف خدمات رسانی می کنند و با توجه به برنامه ریزی انجام گرفته جانمایی ۲ ایستگاه دیگر در گلشهر کاظیمه و محور داودقلی و دلجویی نیز پیش […]

حمیدرضا یاختی فر روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۶ ایستگاه آتش نشانی در مناطق مختلف شهر زنجان هنگام بروز حوادث و سوانح مختلف خدمات رسانی می کنند و با توجه به برنامه ریزی انجام گرفته جانمایی ۲ ایستگاه دیگر در گلشهر کاظیمه و محور داودقلی و دلجویی نیز پیش بینی شده است.
وی یادآوری کرد: این تعداد ایستگاه آتش نشانی و در مناطق مختلف شهر زنجان به گونه ای توزیع شده که محلات و حتی شهرکهای همجوار خود را پوشش داده و مشکلی در امداد رسانی وجود ندارد.
یاختی فر خاطرنشان کرد: براین اساس امسال و در بودجه عمرانی شهرداری یک میلیارد تومان برای احداث ایستگاه جدید آتش نشانی در گلشهر کاظمیه شهر زنجان که جمعیت زیادی را در خود جای داده، پیش بینی شده و در صورت تحویل به موقع زمین در ساخت این ایستگاه تسریع خواهد شد.
وی، در ارتباط با وضعیت تجهیزات کنونی ایستگاههای آتش نشانی نیز گفت: ماشین آلات و تجهیزات فعلی این ایستگاهها برای امداد رسانی مناسب بوده اما باید به روز رسانی شود.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان ادامه داد: خرید تجهیزات انفرادی و خوردویی آتش نشانی سرسام آور بوده و در واقع هزینه ای زیادی را می طلبد و تخصیص اعتبارات لازم در این بخش چشم انداز بهتری را فراهم می کند.
وی یادآوری کرد: تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی ها از طریق اعتبارت شهرداری ها تامین می شود و ریالی از منابع دولتی دریافت نمی شود و این در حالی است در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از محل سازمان شهرداری و دهیاری ها منابع لازم تامین و نسبت تجهیزات ایستگاههای آتش نشانی اقدام می شود.
یاختی فر خاطر نشان کرد: هم اکنون سازمان اتش نشانی شهرداری زنجان ۱۲۳ آتش نشان فعال دارد و بر طبق استانداردهای اعلام شده باید به ازای هر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر یک آتش نشان وجود داشته باشد و به لحاظ استانداردها در وضعیت پایین تری قرار داریم.
وی اظهار امیدواری کرد، از طریق برگزاری آزمون متمرکز بتوان نسبت جذب نیروهای آموزش دیده شهرداری اقدام کرد و تحقق این امر مشکلات موجود در این بخش را برطرف می کند.
۷۳۲۰/ ۸۰۶۸
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش