دولت امتیازهای بیشتری برای رونق اشتغال به استان های کم برخوردار می دهد
دولت امتیازهای بیشتری برای رونق اشتغال به استان های کم برخوردار می دهد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا ، مجید خدابخش روز دوشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل افزود: دولت با حمایت از طرح تکاپو و شرکت های دانش بنیان زمینه و بستر خوبی را در این زمینه فراهم کرده و ضروری است مدیران دستگاه های اجرایی هم اقدام عملی در جهت […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا ، مجید خدابخش روز دوشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل افزود: دولت با حمایت از طرح تکاپو و شرکت های دانش بنیان زمینه و بستر خوبی را در این زمینه فراهم کرده و ضروری است مدیران دستگاه های اجرایی هم اقدام عملی در جهت پیشبرد امور انجام دهند.
وی بااشاره به اعمال مشوق های بیمه کارآفرینی در استان اردبیل افزود: دولت تدبیر وامید دستورالعمل طرح مشوق های بیمه کارآفرینی را ابلاغ کرده که با اجرای آن تحول عظیمی درارتباط با کارآفرینی صورت می گیرد.
استاندار اردبیل گفت: براساس این دستورالعمل ۲۳ درصد حق بیمه سهم کارفرما توسط دولت پرداخت می شود .
خدابخش بیان کرد: در حال حاضر مشوق های بیمه کارفرمایی در برخی از ادارات اعمال می شود بطوریکه بهزیستی به مدت پنج سال ،بنیاد شهید به مدت پنج سال و کمیته امداد امام خمینی (ره) هم به مدت ۲ سال حق بیمه کارفرمایی را به شرط جذب و اشتغال معرفی شدگان این ادارات به واحدهای تولیدی پرداخت می کنند.
وی با بیان اینکه دولت متولی سیاست گذاری و زمینه سازی جهت ایجاد و‌ تثبیت اشتغال است اظهار کرد: دولت بستر و امکانات لازم را برای اشتغال ایجاد می کند و بخش خصوصی باید از این امکانات برای ایجاد فرصت های شغلی استفاده کند.
استاندار اردبیل اضافه کرد: اشتغال تنها مختص واحدهای تولیدی نیست بلکه بخش اعظمی از فرصت های شغلی در بخش خدمات صورت می گیرد.
خدابخش حمایت دولت از سرمایه گذاران بخش خصوصی را یادآور شد و افزود: دولت تدبیر و امید حمایت از سرمایه گذاران را با هدف مبارزه با معضل بیکاری در اولویت برنامه های خود قرار داده است.
دولت تدبیر و امید در سال های گذشته در راستای ایجاد و تثبیت فرصت های شغلی در استان اردبیل اقدام های مهمی انجام داده است که از جمله آن فعال کردن ۲۴۰ واحد تولیدی راکد در سال ۹۵ می باشد.
خبرنگار: یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
۷۱۱۰/ ۱۲۵۷