تشریح قرارداد بابک زنجانی با مهدی شمس زاده از سوی رئیس دادگاه و استنکاف متهم از آن
تشریح قرارداد بابک زنجانی با مهدی شمس زاده از سوی رئیس دادگاه و استنکاف متهم از آن

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از روز دوشنبه خبرنگار قضائی ایرنا ، پنجمین جلسه دادگاه متهمان ردیف دوم و سوم پرونده نفتی با اعلام جلسه علنی از سوی قاضی محمد مقیسه رئیس دادگاه ، رسمیت یافت.قاضی مقیسه با تذکر ماده ۳۵۴ قانون آیین دادرسی کیفری برای رعایت نظم دادگاه از سوی حضار ، […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از روز دوشنبه خبرنگار قضائی ایرنا ، پنجمین جلسه دادگاه متهمان ردیف دوم و سوم پرونده نفتی با اعلام جلسه علنی از سوی قاضی محمد مقیسه رئیس دادگاه ، رسمیت یافت.
قاضی مقیسه با تذکر ماده ۳۵۴ قانون آیین دادرسی کیفری برای رعایت نظم دادگاه از سوی حضار ، اتهامات مهدی شمس زاده متهم ردیف دوم پرونده نفتی را براساس کیفرخواست صادره قرائت کرد و سپس از این متهم خواست تا با حضور جایگاه به ادامه دفاعیات خود در برابر اتهامات وارده بپردازد.
رئیس دادگاه قبل از حضور متهم ردیف دوم در جایگاه از او خواست دیگر به حاشیه نپردازد و گفت: همه معتقدند نفت به شمس زاده واگذار و از طریق او به شرکت فال تحویل داده شد .
قاضی مقیسه ، سرنوشت بقیه پول حاصل از فروش نفت را مبهم دانست و خطاب به متهم گفت: شما حق دارید دفاع کنید و ما هم به دفاعیات شما گوش می دهیم اما مسائل تکراری چند روز گذشته تکرار نشود؛ شما راجع به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورویی که توسط یکی از زیرمجموعه های شرکت نفت برای پرداخت طلب پیمانکاران پارس جنوبی به شما تحویل داده شده است ، توضیح دهید.
وی اضافه کرد: طبق پرونده ، پول ها صرف خرید هواپیما ، کشتی ، هتل و هرچیزی که بابک خواسته، شده است و چیزی به بیت المال بازگردانده نشد.
مهدی شمس زاده پس از این اظهارات قاضی با حضور در جایگاه اظهار کرد: بنده در قالب کیفرخواست ، دفاع کردم و یک به یک موارد اتهامی مانند مشارکت ، اخلال در نظام اقتصادی ، جعل و کلاهبرداری و عواید حاصل از جرم را توضیح دادم ؛ اگر هم دادگاه طول کشید به دلیل پرسش و پاسخ ها است.
این متهم ادامه داد: بنده مشکل کمر و زانو دارم و مایل نیستم اینجا بایستم که از من عکس بگیرند و سوژه شوم.
وی با بیان چند نکته مبنی براینکه کیفرخواست گزینشی، مصادره به مطلوب و مهندسی معکوس نوشته شده است، گفت: مدعی العموم در کار خود عالم و دانا است اما دفاعیه بنده هم با سند و مدرک و به صورت منطقی است.
شمس زاده درباره اتهام مشارکت در اخلال نظام اقتصادی گفت: در جای جای پرونده ، وضعیت زمان تحریم و اضطرار شرایط کشور چون خورشید تابان در یک روز ، روشن است و بدون در نظر گرفتن شرایط تحریم ، نمی توان راجع به پرونده اظهارنظر کرد.
وی با بیان اینکه این ادعانامه با دیدن نیمه خالی لیوان نوشته شده است ، ادامه داد: در مقام عمل کسی مقصر است که به شرکت اس سی تی بنکرز ، اعتبار میلیونی داد. هرکسی که نظارت فیزیکی حمل کالا را برعهده داشت.
وی از دادگاه خواست تا در صورت وصول سندی مبنی بر کلاهبرداری ، آن سند را نشان دهند و افزود: با توجه به نقش کوچکم در این پرونده و نشان دادن عدم هرگونه سوء نیت خودم، فعال ما یشاء بابک زنجانی مشهود است و تنها پنج درصد از اونرایر سهم من بود که این پنج درصد را هم زمان آزادی خودم پس دادم و قراردادی با کسی امضا نکردم.
قاضی مقیسه در همین حین خطاب به او گفت: شما با کسی قرارداد امضا نکردید ؟ و ادامه داد: با شرکت نفت امضا نکردی، بابک زنجانی چطور ؟
که متهم پاسخ داد: با بابک زنجانی به عنوان کارگزار امضا کردم .
قاضی با استناد به قرارداد روز چهارشنبه مورخ ۱۵ آذرماه ۹۱ ساعت ۱۶ در دفتر بابک زنجانی گفت: در این قرارداد که با حضور شما و بابک زنجانی امضا شد در خصوص نحوه برنامه های شبکه فساد سازمان یافته و اینکه پول ها چگونه خرج شود و به دست شرکت نفت نرسد ، مواردی به امضا رسید که مفاد این قرارداد ، هیچکدام در جهت توسعه اقتصادی کشور و پرداخت طلب پیمانکاران نبود.
ادامه دارد…
اجتمام**۷۳۲۹** ۱۵۶۹
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد ** انتشار: علی حبیبی
آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej