ترافیک پرحجم در جاده های استان زنجان
ترافیک پرحجم در جاده های استان زنجان

سرهنگ علی اصغر شیرمحمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سفر هموطنان که اغلب با وسایط نقلیه شخصی انجام می گیرد میزان ترافیک در جاده های ارتباطی زنجان را بیشتر کرده است و این همکاری رانندگان با عوامل پلیس راه را ضروری می سازد.وی به رانندگان توصیه کرد: با احتیاط و […]

سرهنگ علی اصغر شیرمحمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سفر هموطنان که اغلب با وسایط نقلیه شخصی انجام می گیرد میزان ترافیک در جاده های ارتباطی زنجان را بیشتر کرده است و این همکاری رانندگان با عوامل پلیس راه را ضروری می سازد.
وی به رانندگان توصیه کرد: با احتیاط و دقت بیشتر و سرعت مطمئنه رانندگی کرده و برای پیشگیری از سوانح از صحبت با تلفن همراه و سرنشینان، حرکت دنده عقب در آزاد راه ها و توقف خودروها در کنار جاده های اصلی به جد پرهیز کنند و چشم از نقطه مقابل برندارند.
شیرمحمدی اظهار کرد: درصد بالایی از تصادفات و سوانح رانندگی در جاده های کشور از جمله جاده های این استان به علت خستگی و خواب آلودگی رانندگان اتفاق می افتد که متاسفانه در بسیاری از مواقع نیز صحنه های تلخ و ناگواری نیز خلق می شود.
وی افزود: لازم است رانندگان پس از ۲ ساعت رانندگی مستمر، حدود ۱۵ دقیقه خودرو را در محل امن و ایمن متوقف کرده و پس از استراحت به مسیرشان ادامه دهند.
شیرمحمدی با بیان اینکه دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است اظهار کرد: رانندگان باید از هرگونه شتاب و عجله در رسیدن به مقصد، سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ خودداری کنند و برای اینکه سفر خوب و خوشی را داشته باشند بهتر است با سرعت مطمئنه حرکت کنند.
رئیس پلیس راه استان زنجان با تاکید براینکه برقراری و حفظ آرامش و امنیت هرچه بهتر و بیشتر در جاده ها و کاهش سوانح و تلفات جاده ای زنجان در اولویت کاری پلیس راه این استان است ، گفت: کاهش حوادث تلخ و ناگوار جاده ای در سایه عمل به قوانین راهنمایی و رانندگی اتفاق می افتد و با رعایت قوانین و مقررات می توان از وقوع بسیاری از رخدادهای جاده ای پیشگیری کرد.
شیرمحمدی با بیان اینکه استان زنجان در اعمال قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در مقایسه با سطح کشور در رتبه ۲۷ قرار دارد افزود: حفظ جان رانندگان و مسافران برای پلیس راه بسیار مهم است و به همین علت مدام در حال پایش مسیرهای ارتباطی هستند.
وی افزود: در سایه اعمال قانون پلیس راه و برخورد با رانندگان متخلف و حادثه ساز، کشته های سال ۸۸ که ۳۴۹ نفر بود در سال ۹۵ به ۲۲۰ نفر رسید و تلاش می شود امسال نیز میزان تلفات سیر نزولی به خود گیرد.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، کسانی که قصد سفر دارند برای اطلاع از وضعیت و شرایط جاده های استان و کشور می توانند با سامانه ۱۴۱، سایت www.141.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.
هموطنان می توانند برای اطلاع از وضعیت راه های این استان با سامانه ۱۸۱۶ در تماس باشند و ۳۱ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان – تبریز و زنجان – قزوین است.
۶۰۸۴/۸۰۶۸
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش