بعد پرورشی دانش‌آموزان در آموزش و پرورش مورد غفلت قرار نگیرد
بعد پرورشی دانش‌آموزان در آموزش و پرورش مورد غفلت قرار نگیرد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار ایسنا، مجید خدابخش در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل که شامگاه یکشنبه در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: نقش پرورش در آموزش و پرورش یکی از چالش‌هایی است که به نظر می‌رسد خانواده‌ها نیز با آنها روبه‌رو هستند و از این حیث واجب […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار ایسنا، مجید خدابخش در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل که شامگاه یکشنبه در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: نقش پرورش در آموزش و پرورش یکی از چالش‌هایی است که به نظر می‌رسد خانواده‌ها نیز با آنها روبه‌رو هستند و از این حیث واجب می‌دانیم که در آموزش و پرورش به این بعد از تربیت کودکان توجه ویژه شود.
 
وی ریشه فرهنگی و تربیتی برخی معضلات روی داده در جامعه را مستلزم ارائه راهکارهای پرورشی اعلام کرد و گفت: با توجه به گسترش روزافزون و سریع ارتباطات و ایجاد فضای مجازی، لازم است دانش‌آموزان ابتدا در بعد پرورشی ارتقا یافته و سپس نسبت به آموزش آنها اقدام شود.
 
استاندار اردبیل مدل و محتوای کتاب‌ها از نظر آموزشی را بسیار مهم اعلام کرد و افزود: محتوای کتاب‌ها باید متناسب با رشد عقلانی کودکان و دانش‌آموزان وارد شده به بدنه آموزش و پرورش مورد دقت قرار گیرد چرا که امروز آموزش و پرورش به عنوان یکی از ارکان مهم آموزشی و تربیتی می‌تواند یک پای ثابت حل معضلات فرهنگی و اجتماعی باشد.

خدابخش وظیفه صدا و سیما و نهادهای فرهنگی را نیز در کنار آموزش و پرورش تأثیرگذار اعلام کرد و ادامه داد: روح کودک آماده پذیرش هر تربیت و آموزشی است که قالب و مدل آن باید از سوی آموزش و پرورش به طور کامل طراحی شود. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:‌ در فضای مجازی نهاد آموزش و پرورش باید فرآیندهای پرورشی خود را نسبت به زمان تغییر دهد و انتظار داریم این تغییرات مثبت را در دانش‌آموزان خود شاهد باشیم.
 
خدابخش اضافه کرد: مسئولان آموزش و پرورش باید از متخصصان و افراد کاردان چه در داخل استان و چه در خارج از استان دعوت به کار کنند و محتوای کتاب‌ها با موضوعات مرتبط پرورشی تغییر یابد. 

وی شیوه‌های تربیتی و پرورشی در آموزش و پرورش را بسیار مهم اعلام کرد و گفت: با این فضاهای ایجاد شده قطعاً این شیوه‌های آموزشی متفاوت است و ضرورت دارد در استان نیز در راستای ارتقا بعد پرورشی و تربیتی دانش‌آموزان اقدام شود. 

خدابخش گسترش سریع ارتباطات و اطلاعات را منجر به افزایش آگاهی دانش‌آموزان اعلام کرد و افزود: در گروه سنی دانش‌آموزان که سن مهم و پرخطر نیز محسوب می‌شود، آموزش و پرورش می‌تواند با ورود مدبرانه پرورش را در کنار آموزش قرار داده و بعد اخلاقی دانش‌آموزان را در مدارس و بیرون از آن پررنگ کند.

انتهای پیام